[SlovLit] Trubarrep

Ned Jun 15 18:19:01 CEST 2008

From: "Andrej Szurla" <surla na ares.fils.us.edu.pl>
Sent: Sunday, June 15, 2008 5:50 PM
Subject: Re: [SlovLit] Trubar -- Trubarrep

Barpka ima, ko se navezuje na gospoda Janija Trubarrep, kar prav. Sam
se zelo dobro spominjam srednješolske debate izpred nekaj let, v kateri
sem sam, čeprav z učiteljske strani katedra(!), mladino prepričeval,
da "se gotovo da" repati tudi po slovensko, pa je bila "publika"
večinsko nasprotnega mnenja, domnevaje, da je to privilegij gibke
angleščine in ne slovenščine, v kateri da je pogosto še najbolj osebna
čustva težko izraziti ...

No, kmalu po omenjeni debati pa se je pojavila prva AliEnova (upam, da
sem pravilno zapisal) plošča - in kar naenkrat se je tudi v praksi
izkazalo, da "se da" in da se torej s slovenščino verjetno "da"
narediti tudi še kaj drugega, navidez nedosegljivega. Posledica je, da
se v slovenščini morda še nikoli prej ni toliko besedovalo.
Takšna potrjevanja jezikove uporabnosti so vselej dobrodošla in
vzpodbudna. Sam tako menim, da si - čeprav so nas naučili, da se je
slovenski jezik že 'davno tega' oz. natančneje s prevodom Svetega
pisma, nato pa še s Prešernovim sonetopisnim mojstrstvom postavil ob
bok t.i. popolnim (ali kakorkoli se že to pove) jezikom - posebno
slovenistično priznanje zaslužijo tudi rapovski oz. hiphopovski
(presneto, če ne znam več predalčkati glasbenih izrazov, grem pa najbrž
resnično že v leta:-() rimarji, zagotovo pa vsaj prvi iz njihovih vrst,
ki ga je opazila širša slovenska javnost, zgoraj omenjeni AliEn.
Jezik je gibek, samo mi smo včasih malce preveč leseni.

Lep pozdrav,
Andrej

Dodatne informacije o seznamu SlovLit