[SlovLit] Pripojitev Slovanske knjižnice Mestni knjižnici

Pet Avg 10 10:43:36 CEST 2007

From: "Klemen Lah" <klemnov na gmail.com>
Sent: Friday, August 10, 2007 10:35 AM
Subject: Pripojitev Slovanske knjižnice Mestni knjižnici

Miran, pred nekaj dnevi mi je kot rednemu obiskovalcu ljubljanskih knjižnici prišlo na uho,
da se pripravlja projekt združevanja knjižnic, katerih ustanoviteljica je Mestna občina
Ljubljana. Cilji tega združevanja so zapisani v dokumentu z naslovom Nova organizacija
knjižnične dejavnosti. Dokument, ki na ga spletu sicer še ni, predvideva združitev osrednjih
ljubljanskih knjižnic v eno enoto (Mestno knjižnico) z enotno izkaznico, bazo članov, članarino,
katalogom, informacijskim sistemom, "skupno filozofijo delovanja", "nabavno politiko", upravo,
bibliografsko obdelavo, medknjižnično izposojo .. Skratka, v duhu časa, v katerem vladajo
gesla, kot so zmanjševanje stroškov, racionalizacija, prijaznost uporabniku ipd. Več o tem bodo
najbrž morali reči bibliotekarji, a tisto, kar me je pri branju dokumenta zaskrbelo mene, pa je, da bi
se poleg osrednjih mestnih knjižnic ("Bežigrad", "Jože Mazovec", "Oton Župančič", "Prežihov
Voranc", "Šiška") v novo Mestno knjižnico pripojila tudi Slovanska knjižnica . Kaj to pomeni za
za izjemno visoko kakovost storitev, ki jih trenutno lahko nudi svojim obiskovalcem (beseda
uporabnik mi gre težko s tipkovnice)? Kaj npr. pomeni enotna izkaznica za obisk Slovanske knjižnice,
ki je že zdaj izjemno visok? Kaj npr. "skupna nabava" za njeno specializiranost in prihodnjo avtonomijo
(združitev petih velikih splošnih knjižnic z majhno specializirano  knjižnico se mi zdi, če razmišljam z
ekonomskim žargonom, bolj "sovražni prevzem" kot  "združitev")? Se s projektom  Mestna knjižnica
dogaja to, česar smo se vseskozi bali, ko se je reševala prostorska stiska Slovanske knjižnice (namreč,
da bo ukinjena)? Veliko vprašanj, na katera, tako mislim, bi morali odgovoriti tudi slovenisti (in seveda
tudi drugi humanisti), še preden nas mestni uradniki in veljaki postavijo pred dejstva.
Lp, Klemen Lah

Dodatne informacije o seznamu SlovLit