[SlovLit] Kijevska književna srečanja -- Računalščina

Pon Jul 30 11:34:20 CEST 2007

From: "Jože Lipnik" <joze.lipnik na uni-mb.si>
Sent: Monday, July 30, 2007 11:02 AM
Subject: kijevska književna srečanja

V Kijevu pri Kninu so bila letos od 20. do 22. julija šesta književna srečanja,
tokrat posvečena pesniku, mislecu in politiku Vladu Gotovcu. Kot vselej, so
tudi tokrat že pred srečanji pripravili zbornik. O Gotovcu je v zborniku 17
prispevkov, med drugim tudi moj o Gotovcu pri Slovencih. V drugem delu
pa je po nekaj pesmi enajstih hrvaških pesnikov, ki so nastopili na literarnih
večerih. En izvod zbornika pošiljam, da pa se jih dobiti še več.

Gotovčeva dela (pesmi v prevodu Vena Tauferja, intervjuji in spisi) so pri
nas objavljena večinoma v Novi reviji.

Zanimiv je potek Kijevskih književnih srečanj (Kijevo je vas, ki ima samo
nižje razrede osnovne šole):

Prvi večer se je zbralo preko sto ljudi in so v gledališču na prostem poslušali
najprej nekaj pesnikov, med njimi tudi moj prevod ene pesmi Nadomirja Šutre
v slovenščino in prevod moje pesmi Taki dnevi v hrvaščino. Nato je zagrebška
gledališka skupina odigrala Hercegovce za volanom. Po enajsti uri zvečer je
bilo dolgo v noč druženje ob večerji. Naslednji dan dopoldan je potekal simpozij
o Gotovcu. Prisotnih je bilo dvanajst referentov, šolski razred pa je bil kljub hudi
vročini dve uri nabito poln poslušalcev. Zatem so pred šolo odprli doprsni kip
lanskemu slavljencu Tinu Ujeviću (tako je pred šolo že pet doprsnih kipov
književnikom). Popoldan je bilo druženje na pikniku, kjer se je nabralo preko
petdeset ljudi. Zvečer so na dveh lokacijah pesniki prebirali svoje pesmi, nato
pa je bil kulturno-zabavni večer na Matoševem guvnu (Matoševo gumno) do jutra.
Nedelja je bila dan za oddih in odhod.

Jože Lipnik

====