[SlovLit] V znanosti raje po anglesko

vlado na zrc-sazu.si vlado na zrc-sazu.si
Tor Jul 24 10:05:08 CEST 2007

V spomin in opomin

Tudi jaz sem preletel spletno stran programa kongresa IOSOT v beli
Ljubljani in jo osupel nad ignoranco organizatorjev do materinscine narodov
Besede med Devinom in Vladivostokom takoj tudi zaprl. Ignoranco tudi zato,
ker organizatorji in se katera od "ucenih" glav v slovenski domovini tako
slabo poznajo dogajanje v Benetkah in Rimu leta 867, kakor ga opisujeta
XVI. poglavje Zitja Konstantina oziroma Panonske legende in VI. poglavje
Zitja Metodija oziroma Moravske legende. Navedeno poglavje druge
legende je ne glede na svojo kratkost dovolj povedno in se glasi takole:

Ko je apostolik Nikolaj zvedel za taka moza, je poslal ponju, zelec ju videti
kakor angela Bozja. Potrdil je njuno ucenje in polozil slovenski evangelij na
oltar svetega apostola Petra. Posvetil pa je blazenega Metodija v duhovnika.
Bilo pa je mnogo nekih ljudi, ki so bogokletno sramotili slovenske knjige,
rekoc: Ne spodobi se, da bi kateri drug narod imel svoje crke, razen Judov,
Grkov in Latincev po Pilatovem napisu na Gospodnji kriz," - te je apostolik
nazval pilatnike ali trijezicnike ter obsodil. In je velel nekemu skofu, ki je bil
za isto boleznijo bolan, da je od slovenskih ucencev posvetil tri duhovnike in
dva lektorja.

Vlado Nartnik

Dodatne informacije o seznamu SlovLit