[SlovLit] OpenTaal - saj gre, če se le hoče

Vito Smolej smolejv na gmx.net
Sre Jun 13 07:49:49 CEST 2007

Dragi bralec:

(editirana) sled iz sl.openoffice.org ob objavi uspešnega zaključka
nizozemskega projekta OpenTaal.

Da nekdo pobira denar zato, da mi računalnik pomaga pri mojih rokopisih,
po eni strani razumem (stroški so pač stroški etc). Ampak ta stran je
nepomembna v primerjavi z drugo, bolj osebno: nihče, NIHČE ne more, ne
sme biti lastnik mojega, našega jezika.

Moje naivno mnenje: hic Rhodus, hic salta, ZRC SAZU.

Lep pozdrav

Vito Smolej

-------- Izvirno sporočilo --------
Zadeva: Re: [LUGOS-SLO] Open source spell
Datum: Mon, 11 Jun 2007 20:46:24 +0200
Od: Tomaz Erjavec <tomaz.erjavec na ijs.si>
Zdravo,
se čutim dolžnega, da na tole odgovorim:

Na načelna vprašanja so moji odgovori seveda "da", samo, da bi se to
spremenilo, bi bilo potrebno ogromno volje in živcev, ki jih jaz nikoli
nisem premogel - kar mi je v bistvu žal, saj če bi se to začelo rofkat
pred skoraj dvajsetimi leti, ko se je ta problem prvič pojavil (SSKJ),
bi bilo sedaj mogoče drugače - tako pa so enako nedostopni tudi
pravopis, njihov ročno oblikoslovno označen korpus (cca kar nekaj človek
let označevanja), itd.

Prof. Bratko je na enem prvih sestankov SDJT lepo predlagal, da bi bilo
za začetek dobro napisat dokument, ki bi enostavno povzel stanje, potem
pa naprej. No, pa tega nismo (nisem) nikoli naredil, edino kar je bilo,
je, da smo se skregali v Delu, tako da sedaj vsak do konca stoji na
svojih okopih. Verjetno bi bila edina za njih sprejemljiva rešitev res,
da država odkupi pravopis (tj plača, da se to lahko CC objavi), potem
nekdo naredi iz tega leksikon (vseh besednih oblik), in to ponudi urbi
et orbi. Samo od ideje do tega, da bi to postalo resničnost, uh....

Tomaž