[SlovLit] Tekmovanja

Miran Hladnik, Siol miran.hladnik na guest.arnes.si
Pon Mar 19 16:06:31 CET 2007


From: <alenka.prebicnik-sesel na guest.arnes.si>
Sent: Monday, March 19, 2007 1:04 PM
Subject: Re: [SlovLit] Tekmovanja

Spoštovani, sesti bo treba za mizo in kaj spremeniti.
Dejstvo je, da imajo mentorji - učitelji dodtnega dela čez glavo, kar 
se kaže v problemu, kdo bo nadzoroval, kdo bo popravljal, kdo bo 
spremljevalec otrok (ne moreš jih nabasati v avto in jih odpeljati 
na tekmovanje) ... Zakaj?

Kengurujček preverja znanje, ki ga obravnava učni načrt v šoli, 
Cankar pa preverja, kar ni v načrtu, in se je za to treba bistveno 
drugače pripravljati in delati samo z nadarjenimi. Cankarjevo 
priznanje je torej prestižna nagrada kot Vegovo priznanje, mislim, da 
je tako.

To pa je povezano tudi sicer s sindromom o težkosti slevenščine tudi 
na maturi. Preverjamo tudi tisto, kar ni v učnem načrtu. Ni Dekleve 
in ni Kundere. Torej je matura iz slovenščine tudi nekaj posebnega in 
praviloma je (skoraj) nihče ne piše z oceno 5 + 3!

Mislim, da je čas, da se ozremo okrog in ugotovimo, da imamo veliko 
dobrih dijakov in učiteljev slovenščine, le tem iz "vsakdanjega 
življenja nam manjka". Temu se menda reče realizem v šolstvu, a kaj, 
ko ga hočemo za vsako ceno preseči s "simbolizmom", potem smo pa 
zopet nesrečni, ker ne gre. Priznajmo, da imamo v Sloveniji tisoč ali 
več dobrih poznavalcev (otrok) svojega jezika in literature. To je 
lahko nacionalni ponos in v tem je teža, ne v težkih vprašanjih.

Alenka, SD Celje 

======

From: "Igor Saksida" <igor.saksida na guest.arnes.si>
Sent: Monday, March 19, 2007 1:18 PM
Subject: RE: [SlovLit] Tekmovanja

Drage kolegice in kolegi,

tudi sam mislim, da bi bilo dobro o tekmovanju kdaj v prihodnje reči
kako temeljito in iskreno besedo. Že pred časom so se na različnih
seminarjih pojavljala vprašanja, koliko in ali sploh je zasnova
tekmovanja v skladu s priporočili sodobnega pouka književnosti in
komunikacijskega modela "pogovora" o besedilih. Zagotovo je prvi in
najpomembnejši korak k temu, da bi bilo tekmovanje bolj "pogovorno",
primerna izbira besedil, drugi je sestava primernih opisnikov besedil
učencev in tretja usposabljanje ocenjevalcev. 

Ne bi se rad opredeljeval do tega, kako je bilo z izbiro beriva letos,
me pa skrbijo podatki, ki jih berem tule - ne verjamem, da želijo
kolegice zgolj alarmirati strokovno javnost in "zganjati paniko", ampak
sem prepričan, da so njihovi zapisi odraz skrbi za celo stvar.
Kaj, ko bi torej v okviru društva organizirali strokovno srečanje na to
temo, predstavili težave, dileme in možne rešitve? Je za kaj takega
"prostor in čas"?

Vsem lep pozdrav,
Igor Saksida


Dodatne informacije o seznamu SlovLit