[SlovLit] Dilema o Zdravljici

Čet Jan 4 23:30:03 CET 2007

Od: <katarina.rozman na hopcefizelj.com>
Poslano: 4. januar 2007 21:34
Zadeva: Dilema o Zdravljici

Pozdravljeni,

debata z bratranci, ki obiskujejo 9. razred OŠ, je zadnjič nanesla na
Prešerna. Vprašali so me, katera varianta Prešernove Zdravljice je
prava, saj se besedilo v berilu, ki ga uporabljajo (Z roko v roki, DZS)
glasi:

"Prijatlji! odrodile
so trte vince nam sladkó,
ki nam oživlja žile,
srcé razjásni in oko,
ki utopi
vse skrbi,
v potrtih prsih up budi!"

Obenem je v istem berilu v ozadju posnetek Prešernovega rokopisa
Zdravljice, ki pa ima drugačno besedilo:

"Spet trte so rodile,
prijat'lji, vince nam sladko ..."

Katera verzija se naj pripiše Prešernu in kdo je potemtakem avtor druge?
Na vprašanje jim nisem znala prav odgovoriti, v spominu pa imam drugo
različico, torej tisto z "rodile". Mladim nadobudnežem sem obljubila, da
se bom pozanimala, kako je s to rečjo. Doma sem preverila nekaj virov:

VARIANTA 1 (3 viri)
"Prijatlji! odrodile
so trte vince nam sladkó,
ki nam oživlja žile,
srcé razjásni in oko,
ki utopi
vse skrbi,
v potrtih prsih up budi!"

a) Cirman, Golc, Kocijan, Potrata, Šimenc: Z ROKO V ROKI, Berilo za
deveti razred OŠ, 2002, DZS.

b) http://www.intratext.com/IXT/SLV0032/_P2.HTM

c)France Prešeren: Poezije (Cankarjeva založba, 1972)

VARIANTA 2 (7 virov)
"Spet trte so rodile,
prijat'lji, vince nam sladko ..."

a) France Prešeren: Poezije (Prešernova družba, 2000)
b) France Prešeren: Poezije (Prešernova družba, 1965)
c) France Prešeren: Poezije (prešernova knjižnica, Ljubljana 1952)
e) France Prešeren: Poezije (Mladinska knjiga, 1980)
f) France Prešeren: Poezije (Mladinska knjiga, 1982)
g) Mojca Honzak, Vida Medved Udovič, Miha Mohor, Nataša Pirih: Skrivno
življenje besed. Berilo za osmi razred OŠ (MK, 1999) - še potrjen učbenik
h) Gregor Kocijan, Stanko Šimenc: V nove zarje. Slovensko berilo za 8.
razred OŠ (MK, 1994) - eno izmed starejših beril

Mogoče veste kaj več o tem?

Lep pozdrav,
Katarina

Dodatne informacije o seznamu SlovLit