[SlovLit] predstavitev novih knjig Filozofske fakultete
Matjaz Zaplotnik
matjaz.zaplotnik na siol.net
Pon Maj 29 15:42:09 CEST 2006
Vabimo vas na predstavitev novih knjig Filozofske fakultete, ki bo v
torek, 30. maja 06, ob 11. uri v predavalnici številka 526 v petem
nadstropju zgradbe na Aškerčevi 2.
Predstavljene bodo naslednje knjige:
Marko Kerševan (ur.), Protestantizem, slovenska identiteta in
združujoča se Evropa
Zbornik raziskuje različnost odnosa do protestantizma na Slovenskem
danes in njen pomen za slovensko identiteto v času evropskega
združevanja. Pri tem se še posebej posveti okoljem in obdobjem, ki so
(bila) posebej občutljiva za odnos do protestantizma: narodnostno in
versko mešana Koroška, Štajerska in Prekmurja, obdobje političnih, in
mednacionalnih napetosti in polemik ob začetku 20. stoletja (in 400-
letnici Trubarjevega rojstva). Prikaže sodobno protestantsko
'politično teologijo' in njeno kritiko ter stališča evropskih
protestantskih cerkva do procesov evropskega združevanja. Zbornik
vsebuje tudi pregled vizualnih obeležij protestantizma v Sloveniji in
bibliografijo spisov o protestantizmu na Slovenskem za obdobje 1995--
2005. Raziskavo je vodilo prepričanje, da razvidnejša, bolj
argumentirana in diferencirana podoba protestantskega elementa v
kompleksnosti slovenske identitete olajšuje promocijo Slovenije kot
odprte družbe navzven in njeno uresničevanje navznoter.
Božidar Jezernik (ur.), Zakaj pri nas žive Cigani in ne Romi
Na vprašanje 'Zakaj pri nas žive Cigani in ne Romi' imamo veliko
odgovorov. Pred desetletji je Franc Brajdič, denimo, povedal tegale:
"Ciganski narod so bili sami grofi. Zdaj so pa začele tiste ...
kurbice razcapane hoditi, pa so šle prosit po svetu. Potlej so to
prinesle domu. Potlej je prišel bog k njim in je vprašal, kaj delajo
to oni. Potlej so povedali, da kuhajo (kar dobijo) zase in za prasce.
'Viš -- pravi -- vi ste grofi, ampak grdo delate! Kmetje se matrajo,
vi pa delate tako! Zdaj ste frdamani!' Jih je bog frdamal. Po tem
niso mogli ostati v graščini." V zborniku z istim naslovom, ki je
nastal na podlagi izdelkov, nastalih pri Teoretskem seminarju
podiplomskega študija na Oddelku za etnologijo in kulturno
antropologijo, in ki ga je uredil prof. dr. Božidar Jezernik, pa
lahko bralci najdejo še druge odgovore. Poleg tega pa še odgovor na
vprašanje, zakaj si navedeno vprašanje sploh zastavljamo. Zato bodo
knjigo z zanimanjem prebrali strokovnjaki in politiki, romski in
sintovski aktivisti ter vsi, ki jih zanimajo vprašanja o identitetah.
Borut Ošlaj, Antropoetika. Etična dekonstrukcija simbolnega
v kateri avtor na izviren način združuje filozofsko antropologijo in
etiko, teorijo človekove simbolne narave in praktično orientirano
moralnost. Osrednji namen Antropoetike je poskus utemeljitve
univerzalno etičnih moralnih dejanj, ki zajemajo tako sočloveka kot
tudi življenje in naravo nasploh. Glavna teza, ki jo avtor izpeljuje
iz obsežne kritike simbolnih form in človekovega duha, je
prepričanje, da se etičnost začenja tam, kjer se simbolno, simbolni
jaz in njegove forme samoosmišljanja, presežejo v smer metasimbolne
govorice življenja.
Peter Simonič (ur.), Ethnography of Protected Areas. Endangered Areas
-- Endangered Habitats
V zborniku so objavljene razprave 19 raziskovalcev iz Slovenije,
šestih evropskih dežel in Bangladeša, Nepala in ZDA, ki so na Pohorju
oktobra 2003 sodelovali na mednarodnem simpoziju "Etnografija
varovanih območij -- Ogroženi habitati / Ogrožene kulture" v
organizaciji Oddelka za etnologijo in kulturno antropologijo. Mnogi
narodi so namreč že ob koncu 19. stoletja zavarovali nekatera naravna
območja. Danes je naravnih rezervatov, krajin in parkov že več kot 12
odstotkov zemeljske površine. Slovenija, ki sodi med biološko najbolj
raznovrstne evropske regije, je s programom Natura 2000 povečala
površino varovanih naravnih območij z 8 na 30 %. Kaj to pomeni za
ljudi, ki živijo v takšnih območjih? Avtorji, ki jih varovana območja
zanimajo predvsem s 'kulturnega' vidika, utemeljujejo potrebo po
obsežnejši uporabi antropoloških (etnografskih) znanj pri
ustanavljanju in upravljanju parkov, zlasti pa pomen lokalnih in
staroselskih znanj in interesov. Antropologi ugotavljajo prepad med
naravovarstveniki in prebivalci varovanih območij. Tudi družbe in
kulture teh območij potrebujejo zaščito in razvoj. V Sloveniji je
zaradi ločitve uprav za varovanje narave in kulturne dediščine
problem še posebej pereč.
Študentke/je Oddelka za etnologijo in kulturno antropologijo
Filozofske fakultete so v tematski reviji Študetskega etnološkega
gibanja (ŠEG 6)
Al´ že spiš? Študentske raziskave uspavank in uspavanja
objavili svoje multidisciplinarne izsledke o uspavankah in načinih
uspavanja otrok in odraslih, ki segajo od strokovnih analiz
(antropološke, folklorne, etnološke, etnomuzikološke,
psihoanalitične, pedagoške, literarne ...) do poljudnejših zapisov
(etnografski opisi, recenzije zgoščenk in pesmaric z uspavanjem).
Revija je primerna za raziskovalce/ke omenjenih znanstvenih disciplin
in strok, pa tudi za širšo publiko, za tiste, ki jih uspavanje (in
uspavanke), ena najintimnejših, najbolj razširjenih in
večrazsežnostnih oblik človeškega komuniciranja iz tega ali onega
razloga (kot starše, vzgojitelje, učitelje ...) še posebej zanima.
Knjigarna FF
http://www.ff.uni-lj.si/fakulteta/prva_stran/maj06/Knjigarna.htm
Dodatne informacije o seznamu SlovLit