[SlovLit] Jezikoslovna peticija
Miran Hladnik, Siol
miran.hladnik na guest.arnes.si
Čet Apr 13 17:57:52 CEST 2006
Od: "Babič Matjaž" <Matjaz.Babic na ff.uni-lj.si>
Za: "Miran Hladnik, Siol" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Zadeva: RE: [SlovLit] Jezikoslovna peticija in jezikoslovna knjiga
Datum: 12. april 2006 20:24
Podpiram peticijo. Če se odpovemo preteklosti, nam ostane samo izmuzljiva
sedanjost in negotova prihodnost.
Matjaž Babič
=========
Od: "msmolej" <milan.smolej na welho.com>
Za: "Miran Hladnik, Siol" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Zadeva: Re: [SlovLit] Jezikoslovna peticija in jezikoslovna knjiga
Datum: 12. april 2006 20:21
Kdo mesa venetski jezik v ta koncept? podlo podtikanje? najprej naj kdo
dokaze kaj tocno je stara cerkvena slovanscina in katera je tista taprava.
brez zamere, Milan V. Smolej, Runoilija - Poet
==========
From: "Irena Blazinšek" <irena_blazinsek na hotmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Subject: jezikoslovna peticija
Date: Thu, 13 Apr 2006 13:27
Pozdravljeni, kot veste, je peticija v polnem razmahu, in so pričakovani
takšnišin
drugačni odzivi. Torej bom pristavila svoj lonček tudi jaz.
Starocerkvena slovanščina in Uvod v slovansko jezikoslovje sta sicer
zelo zanimiva predmeta, in tudi res malo razjasnita vprašanja v zvezi s
slavističnimi vprašanji, vendar bi se morali vprašati, ali je res
smiselno, da tadva predmeta obstajata že v prvem letniku, in sta za
enopredmetnike takorekoč mandatorna.
Prvi letnik je predvsem namenjen temu, da pridobimo občutek za
jezikoslovje in književnost, in deloma tudi za slovanske jezike, v obliki
lektoratov. Vendar pa se pojavlja problem, da imamo že veliko jezikoslovja
- trije predmeti - na drugem mestu je književnost - tukaj imamo štiri
predmete, če ne štejem vaj in lektoriranja. Za jezikoslovje so
obvezni vsi, pri književnisti sicer le dva, vendar se problem potem pojavi v
količini snovi, ki jo moramo študentje predelati, še posebej pri
jezikoslovju, če hočemo biti na tekočem. In ker gre potem
za kvaliteto in ne za kvantiteto znanja, začne razumljivo zmanjkovati
časa. Kako naj potem ''stisnemo'' zraven še
starocerkvenoslovanščino in slovansko jezikoslovje?
Pri obeh predmetih gre za precej velike količine informacij in poleg
tega sta tudi obvezna za prehod v višji letnik - vsaj za enopredmetnike.
Ko sem začela hoditi na predavanja, mi spočetka ni bilo prav
nič jasno. Sicer je pri stari cerkveni slovanščini pomagala
literatura, pa vendar so se še vedno pojavljale težave, še posebej pri
slovanskemu jezikoslovju, kjer nimamo nobene ''prave'' študijske literature
- in s tem mislim literature, ki bi bila napisana v obliki učbenika ter
tako pomagala študentom bolje razumeti, kakšna je bila interakcija v
zgodnjih fazah slovanskega jezika ter vpliv le-te v današnjem času.
Sicer je res, da sta starocerkvena slovanščina in slovansko
jezikoslovje kolikor toliko vzajemna, ker včasih dobesedno ''plonkata''
področja drug od drugega - kot na primer palatalizacija, nazalizacija ...
vseeno pa med njima obstajajo tudi razlike.
Zato sama menim, da bi sicer oba predmeta obdržali, in če ju že ne
moremo premakniti v višje letnike, bi ju lahko vsaj postavili kot nepogojna
predmeta - ali pa če to ne bi bila zadovoljiva rešitev, enega od teh bi
si študentje izbrali za pogojnega, medtem ko bi bil drugi nepogojen.
Tukaj bi bilo dobro tudi osvetliti vprašanje bolonjske reforme - če bo
slovenistika vključena v ta proces, bo nujno ali zmanjšati število
predmetov, da dobimo kvalitetna dela in izobražence, vključno s
hitrejšim potekom celotnega procesa reforme, ali pa zmanjšati pritisk na
določene predmete, ki sicer ostvarjajo trdno ogrodje slovenskemu
jeziku, vendar pa na dolgi rok zaradi obširne snovi ter malo domače
literature (beri: učbenikov) še dodatno zavirajo proces
vključevanje naših študentov slovenistike v evropski kulturni in
intelektualni prostor.
Lep pozdrav, Irena Blazinšek
Dodatne informacije o seznamu SlovLit