[SlovLit] Cankarjevo priznanje

Čet Sep 22 09:52:05 CEST 2005

From: "Branka Ramsak" <branka.ramsak na guest.arnes.si>
To: <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 21. september 2005 23:21

Dragi Miran,

veseli me, da je moje pismo o izboru dela za letošnje Cankarjevo priznanje
le "dvignilo nekaj prahu" in vzpodbudilo nekaj reakcij,  nekaterih akademsko
oddaljenih od šolskega vsakdana, drugih spet bolj realnih. Nikakor pa ni bil
namen mojega pisanja dvomiti o tem, ali naj otroci berejo klasike ali ne.
Seveda jih morajo brati in vedno jih bodo brali, tudi slovenske, pa naj bodo
obvezno ali ljubiteljsko branje! Zanimivo je, kam vse lahko pripelje takšna
razprava, celo do nekakšnih občutkov ogroženosti slovenske kulturne
dediščine. To prav gotovo ni bilo sporočilo mojega pisma. Vprašanje je čisto
preprosto - kako narediti pouk slovenščine zanimivejši, kako današnjim
otrokom približati klasično slovensko književnost ter kako v novih
selektivnih pogojih privabiti več mladine k Cankarjevemu tekmovanju?

Ljudje smo pač različni in imamo različne okuse, o katerih ne kaže
razpravljati. Otroci so zelo trpežni in zaradi Ptičkov niso padli prav v
nobeno travmo. Tudi brez poznavanja omenjene knjige so veseli, vedoželjni
otroci, ki trenutno pri slovenščini z navdušenjem odkrivajo Cankarjeve
črtice. Kar samo potrjuje dejstvo, da je potrebno posamezno knjigo izbrati
ob primernem starostnem obdobju in jo predstaviti na primeren način, kar pa
v današnji "zbirokratizirani" šoli, žal, pogosto ni mogoče.

Prisrčne pozdrave, Branka

Dodatne informacije o seznamu SlovLit