[SlovLit] Pticki (stresice v naslovu je pred dnevi slovlitov streznik nenadoma zacel preganjati)

Sre Sep 21 20:09:06 CEST 2005

From: "Jozica Skofic" <jozica.skofic na guest.arnes.si>
To: "Miran Hladnik" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 21. september 2005 19:34
Subject: Ptički

Živjo, Miran!
Berem tale sporočila Slovlitovcev v zvezi s Cankarjevim priznanjem in se
odločam, ali naj se vendarle oglasim ... Torej - tudi jaz sem mama
devetošolke, ki so ji tik pred ciljem spremenili pogoje tekmovanja. A to
pravzaprav niti nima kake posebne zveze z odločitvijo, ali na
Cankarjevem tekmovanju sodelovati ali ne - saj se je deklica konec
koncev odločila tudi za Veselo šolo (in še kaj), čeprav ji morebitno tu
pridobljeno priznanje pri vpisu v izbrano šolo (torej pri zbiranju točk)
ne bo koristilo. Gre preprosto za to, da jo precej stvari zanima in da
med "zanimanja" sodijo tudi dobre knjige. O tem, kaj je dobra knjiga,
ima seveda lahko vsak svoje mnenje - ko ona izbira, izbira tako med
tujimi kot domačimi (predvsem mladinskimi) pisatelji, važno je, da je
zgodba napeta, da "se dogaja", da ji je tema blizu, predvsem pa - da ima
o prebranem možnost s kom debatirati. In to zadnje se mi zdi pravzaprav
najbolj pomembno! O nekaterih knjigah se pogovarja s sošolci, o drugih s
knjižničarkami, o nekaterih pač z nikomer, ker enostavno ni kaj reči, o
nekaterih pa se pogovarja celo s svojo mamo, čeprav je ta odraščala
"svetlobna leta daleč" - ker so nekatere teme pač vedno aktualne in ker
nekateri problemi odraščajočih "mulcev" na žalost pač ne zastarajo, samo
pojavljajo se v vedno novih oblikah in "mulci" se nanje odzivajo vedno
znova drugače, pa vendar enako ... Zato sem bila letošnjega izbora
knjige za Cankarjevo tekmovanje vesela! Ker gre za slovensko klasiko, s
katero se otroci žal vedno bolj poredko srečujejo, ker je tema te knjige
vedno znova aktualna in ker bo večino osnovnošolskih tekmovalcev
zagotovo veliko bolj pritegnila kot lanska. In zame je pravzaprav to
bolj pomembno kot dodatne točke, ki bi jih na tekmovanju lahko zbrala.
Upam samo, da bodo sestavljalci preizkusov znanja manj faktografski,
predvsem pa bolj prožni kot lani (ko so npr. trinajstletnemu tekmovalcu
prečrtali odgovor "opis", ker je bil predviden pravilni odgovor
"opisovanje" - ja, saj vem, da se je spraševalo po postopku (če se prav
spomnim), pa vendar - odgovarjali so trinajstletniki, ki so opis
sposobni razlikovati od orisa, pripovedi, navodila ...). Če kaj, potem
mlade tekmovalce predvsem ta način preverjanja njihovega branja odvrača
od tekmovanja.
In še tole - hčerki sem pokazala tudi tole polemiko na Slovlitu in prav
navzkrižnost mnenj odraslih o tem, kaj naj bi mladi radi brali in kaj
ne, jo je vzpodbudila, da je takoj preverila, kako je s Ptički ... - in
že takoj na prvi strani  ugotovila, da pozna kašnega sodobnega Kocmurja
in da stvar utegne biti zelo zanimiva ...
Pozdrav k "sosedu" in na Slovlit,
Jožica

Dodatne informacije o seznamu SlovLit