[SlovLit] Zupan

rangus na pinkponk.com rangus na pinkponk.com
Pet Dec 3 20:04:34 CET 2004

Spoštovani!

Žal razprave o Zupanovem romanu nisem spremljal od začetka, zato se opravičujem, če bom s svojim mnenjem ponovil stvari, ki so bile tukaj morda že povedane.

Z Alešem Bjelčevičem se popolnoma strinjam, ob enem pa dodajam, da se mi zdi zanimivo, da ni prišlo do polemike že pred leti, ko so bili na seznamu maturitetnega čtiva Kovačičevi Prišleki, ki bi po mojem mnenju lahko bili prav tako politično in moralno sporni in ob katere  bi se s političnega vidika morali spotakniti predvsem "ta rdeči", pa se  hvala bogu niso. Mislim, da gre tukaj zgolj za politične frustracije določene skupine ljudi.

Vrednotenje literature na tak način je verjetno posledica omejenosti, nevednosti in nezmožnosti kritičnega pristopa k literarnemu delu. Da je dijak v četrtem letniku srednje šole, sposoben po prvih prebranih straneh nekega romana povedati le to, da mu je vest narekovala, da knjigo odloži, je precej žalostno. Še huje pa se mi zdi, da potem zgroženi starši zaženejo vik in krik in hočejo knjigo kar prepovedati. Živela cenzura!

Mislim, da se bomo s takimi dejanji kaj hitro vrnili v čase, ko so tovariši vzklikali SMRT FAŠIZMU, SVOBODA NARODU.

Žiga Rangus.

Dodatne informacije o seznamu SlovLit