[SlovLit] Bobnanje

Čet Okt 17 19:00:14 CEST 2002

From: "Marko Juvan" <Marko.Juvan na guest.arnes.si>
To: "slovlit" <slovlit na ijs.si>
Subject: bobnanje
Date: Thu, 17 Oct 2002 11:20:59 +0200

Začelo je bobneti

"Dularjev" zakon o zaščiti slovenščine propada nekje na  stranskem tiru
parlamentarnih procedur, nanj je bil pritisnjen pečat  ksenofobičnosti. Toda
po drugih tirih v javni prostor prihaja  "slovenofobičnost". Čeprav sem tuje
napise na trgovinah in  lokalčkih v naši prestolnici začel sprejemati kot
del naravnega  življenjskega okolja (kot floro, ki se pač bohoti iz umetnega
gnoja  mentalitete, ki ji smisel življenja kroži okrog prodaje in
trošenja), me je, priznam, pred dnevi zmotilo, ko so oglaševalske  panoje
okupirali plakati za mednarodni oglaševalski festival Golden  drum (nekdaj
Zlati boben), na katerih je morda kakšna besedica v  slovenščini kvečjemu v
drobnem tisku. Dobro, sem si rekel, kaj bi  se vzemirjal zaradi puhloglave
rabe angleščine v javnosti, saj to  počne kasta ljudi, ki jo itak preziram.
Na stvar sem pozabil. Do danes  zjutraj, ko me je vrglo iz tira: po radiu
sem pri jutranjih poročilih  slišal, da so prireditelji tega semnja
ničevosti dosegli prepoved  uporabe slovenskega jezika - resda samo na
razmeroma majhnem področju,  področju ene same besedne zveze, pa vendarle:
prepovedano je  uporabljanje imena festivala Zlati boben, dovoljen je samo
angleški  Golden drum!!! In takoj se mi je naslikal črni scenarij: velike
transnacionalne korporacije - te tako ali tako po vsem svetu spreminjajo
politični razred v svoje marionete - bodo s svojimi bogato plačanimi
pravniki in ustrežljivo slovensko administracijo, sto deset odstotno
prilagojeno evro-atlantskim integracijam, lahko dosegle omejevanje rabe
slovenščine v javnosti, in to v imenu členov gospodarske  zakonodaje (npr. o
zaščiti avtorskih pravic, blagovnih znamk in kdo  ve česa še). To, kar se je
zgodilo v Portorožu, je precedens:  prvič je prepovedana javna raba
slovenščine, četudi samo v  drugorazrednem položaju - položaju vzporednega
imena za sicer  angleško poimenovanje mednarodnega festivala, ki poteka na
slovenskih  tleh in tudi pred slovensko javnostjo.

Marko Juvan

Dodatne informacije o seznamu SlovLit