[SlovLit] Za ljubitelje haikujev

Aleš Bjelčevič aleksander.bjelcevic na guest.arnes.si
Pon Apr 29 11:03:46 CEST 2002

Miran, menda pisma v slovlit ne morem napisati v Wordu? Se pravi, da ga
moram shranitiv rtf (?) in oddati kot prilogo?

O obliki haikujev:
Enako se dogaja tudi z drugimi pesniškimi in verznimi oblikamo oblikami,
npr.:
slovenski, slovaški, angleški idr. soneti so že od začetka lahko tudi
drugačni kot italijanski (Vraz in Gradnik sta jih pisala v trohejih, Kette v
amfibrahih, Kosovel v naglasnem verzu, povojni pesniki v svobodnem verzu),
sapfična kitica ima pri Nemcih vsaj štiri oblike, Mickiewiczewe 13-erce smo
prevajali celo kot svobodne verze. Itd.
(Pred leti je bil natečaj za prevajanje pesmi "Obmyslam swiat" W.
Szymborske, izvirniku pa je bil oblikovno zvest en sam prevod, od Petra
Svetine. Med ocenjevanjem prevodov pa je komisija mdr. ugotovila - da
Svetinov prevod ni oblikovno ustrezen!)

Ne gre za zavračanje Japoncev, Grkov, Italijanov, Poljakov, ampak za
prilagajanje; prevod je pač kompromis.

Lep pozdrav

Aleš Bjelčevič