[SlovLit] Re: [SlovLit] Re: [SlovLit] O bodočih intelektualcih, ki ne vedo, kdo je Stritar

Jan Zoltan zoltan.jan na guest.neticom.si
Tor Apr 9 23:58:37 CEST 2002

Spoštovana kolegica Boža Krakar-Vogel

Čudne občutke imam vedno, ko se spotikamo ob spodrsljaje kolegov, kar ob
naši množičnosti ni posebno zahtevno opravilo, čeprav je morda sproščujoče.
V drugih strokah pacienta raje pustijo umreti, kot da bi pljuvali v lastno
skledo. Vseeno: če pri spodaj navedenih ocvirkih nisi izvzela "svojih
proizvodov izobraževanja učiteljev",  zelo cenim tvojo samokritičnost do
lastnega dolgoletnega  izobraževanja učiteljev slovenščine (s
književnostjo).

Moja navedba, ki je zbudila tvoj pomislek v intervjuju z mano (Delo 8.
aprila 2002, priloga Znanost, str. 10), je le z drugim primerom povedala
tisto, kar je tvoj kolega Miha Javornik z oddelka objavil v dveh
nadaljevanjih konec lanskega in v začetku letošnjega leta v Delovi prilogi
Šolstvo, pa ni prebudilo takega odziva kot glasek s podeželja, ki je
odgovarjal predvsem na vprašanja z drugih področji.

Ne glede na to, da nobenega nisem etiketiral, naj naju spomnim, da pri
učenju problemov ne povzroča dostopnost do informacij, pač pa motiviranost,
da si jih pridobimo in prisvojimo, čeprav to od nas zahteva napor. (To
ignorirajo tudi načrtovalci prenove poklicnega izobraževanja.) Merila, kaj
sodi v priročni kovček, ki ga mora vedno in povsod nositi s seboj vsakdo, so
vedno težko določljiva do takrat, ko postane spisek prtljage absurden zaradi
preobsežnosti ali preskromosti. Oboje v veliki meri določa tudi sistem
preverjanja znanja in seveda tudi takšna matura, kakršno imamo in ne glede
na to, kdo jo je ustvaril in če je kdo komu znal prisluhniti še med
nastajanjem (npr. na zborovanjih slavistov v Celju, Brežicah, na okroglih
mizah v Ljubljani itd.).

In za konec: ko smo jezni na vse lenuhe, ki nas ovirajo pri razvijanju in
udejanjanju lastnih konceptov, se včasih morda le velja spomniti na lastna
leta poučevanja v predfakultetnih razredih. Morda pa se velja spomniti tudi
na resnice, da vsi ne bodo nikoli zadovoljni, da so za rast in razvoj
koristnejši tisti, ki imajo pomisleke, kot kimavci.

Lepe pozdrave

Zoltan JAN