[SlovLit] slovenscina na Dunaju

Eva Tesar eva.tesar na aon.at
Pet Jul 20 15:01:37 CEST 2001

Spostovani!

Upam, da je ob porocilu Vladimirja Osolnika vsem slavistom zavrela kri v
zilah!

Macehovsko ravnanje z dunajsko slovenistiko je ze zelo stara zgodba. Novica,
da jo nameravajo povsem ukiniti, pa me je vceraj zelo pretresla.

Vprasanje je, ce se upraviceno jezimo na g. Hoellingerja, saj sam o ostavri
ocitno ni dovolj informiran. Sklicuje se na avtonomnost dunajske univerze in
njene prioritete, kar je sicer lepo in prav, vendar pa sem mnenja, da gre
bolj za osebne prioritete nekaterih ljudi na Institutu za slavistiko na
Dunaju, kot pa za prioritete Univerze. Gre za bolgarscino in ukrajinscino,
ki naj bi zrasli na sveze pokosenem travniku slovenistike.

Znani so mi argumenti, zakaj je treba tako majhno smer kot je slovenscina
ukiniti. Najpomembnejsi je (pre)majhno stevilo studentov. Nihce pa se ne
vprasa, zakaj je temu tako. Ce se kdo zanima za studij slovenscine na
Dunaju, mu studijski svetovalec toplo priporoci kaksno bolj perspektivno
smer (npr. ruscino). Pescici entuzijastov, ki pri slovenscini vendarle
vztrajamo, pa ostane skromen izbor predavanj in tako slabo zalozena
knjiznica, da je studij brez dobrih povezav v Sloveniji skorajda
neizvedljiv.

Prepricana sem, da dan pogovora, ki se ga je udelezil G. Osolnik, ni bil
nakljucno izbran v casu, ko so se dopusti v glavnem ze zaceli. Zakaj pri
pogovoru ni bil navzoc noben clan Insituta za slavistiko na Dunaju ali pa
dr. Silvija Borovnik, ki je s tem semestrom zakljucila gostujoco profesuro
za slov. knjizevnost na Dunaju in dobro pozna razmere na institutu?

Podpiram mnenje g. Osolnika, da je treba pripraviti ukrepe v okviru Univerze
v Ljubljani, vendar pa se bojim, da to ne bo dovolj. Upam, da se bo ob tej
avstrijski klofuti koncno zdramila tudi slovenska politika in intervenirala
na najvisji ravni.

Eva Tesar Terseglav

Dodatne informacije o seznamu SlovLit