[SlovLit] Vladimir Osolnik o obisku pri srbskih slavistih

Sre Dec 20 11:06:21 CET 2000

-----Izvorno sporočilo-----
Od: Vladimir Osolnik [SMTP:vladimir.osolnik na ff.uni-lj.si]
Poslano: 19. december 2000 19:26
Za: Hladnik Miran
Zadeva: poročilo o predavanju v novem sadu in v beogradu

Dragi Miran,
po dveletnem oklevanju in izgovarjanju sem končno le zbral pogum in
sprejel večkrat izrečeno povabilo kolegov z univerz v Novem Sadu in v
Beogradu, ter se 10.12. odpravil predavat njihovim študentom o
južnoslovanskem literarnem dogajanju in o slovenskem
literarnozgodovinskem pogledu nanj: v ponedeljek, 11.12., sem v Novem
Sadu na katedri za slavistiko pri Filozofski fakulteti začel kar pri
Konstantinu -Cirilu in Metodu, njuni jezikovni in literarno-prevodni
dejavnosti na današnjem slovenskem ozemlju, ter končal pri Moderni.
Največ časa sem porabil za obdobje romantike, kjer sem imel
pripravljenega tudi veliko novega gradiva: delno sem ga predstavil na
slovensko-makedonskem srečanju /Prešeren-Prličev/ in na naših Obdobjih,
posvečenih Prešernu in junaški pesnitvi /Prešeren-Njegoš-Prličev/ v
preteklih dneh.
Dne 12. decembra sem imel v Beogradu javno predavanje o pesniku Njegošu
in "odprtih vprašanjih njegošologije" /Formulacija gostitelja,
direktorja Kolarčeve univerze, dr. Dobroslava Smiljanića/, kjer se je
prav tako zbralo  veliko poslušalcev. Moj nastop so spremljali pozorno
in naklonjeno, številni univerzitetni kolegi pa so izražali
zadovoljstvo, da se je po večletnem presledku "obnovilo sodelovnje s
slovensko univerzo in s slovenskimi kolegi". Vsi po vrsti so izražali
pripravljenost, da bi v bodoče sodelovali v poljubni obliki delovnih
medsebojnih stikov.
Obiskal sem tudi Filološko fakulteto, Oddelek za srbski jezik in
književnost, ter Mednarodni slavistični center, ki ga vodi dr. Zlata
Bojović.
S predstojnico Oddelka dr. Nado Milošević Djordjević sva obiskala dekana
Filološke fakultete, g. dr. Radeta Božovića;s številnimi slavisti sva se
udeležila mednarodnega simpozija o pesniku Vojislavu Iliću in sodelovala
v različnih diskusijah o predavanjih ak. Zorana Konstantinovića, Save
Damjanova, Marte Frajnd, Bojane Stojanović Pantović, ak. Milana
Medakovića, Miodraga Matickega, Slobodanke Peković idr.
Posebej omenjam prijazna obiska pri predsedniku Matice srpske v Novem
Sadu, g. Božidarju Kovačeku, in pri upravniku Vukove zadužbine, Desanki
Latković. Oba sta izrazila željo po sodelovanju s slovenskimi sorodnimi
ustanovami, Matica pa je pripravila celo dar - več novejših izdaj za
Seminarsko knjižnico našega Oddelka.

Dodatne informacije o seznamu SlovLit