[SlovLit] Fw: Pocitniski pozdrav in vabilo

Primoz Peterlin peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si
Pon Avg 28 10:41:16 CEST 2000

On Sun, 27 Aug 2000, Miran Hladnik wrote:

> [miran.hladnik na guest.arnes.si nemudoma odgovarjam, da je pika na koncu
> spletnih navedkov res nerodna reč, ker zavaja bralca, da je del spletnega
> naslova, čeprav je le znak konca povedi. Z vedno pogostejšo rabo spletnih
> lokacij bodo taki nesporazumi odpravljeni: bralec se bo enostavno naučil, da
> se spletni naslovi ne končajo s piko in pravilno interpretiral piko v
> navedku spletnega naslova kot skladenjsko dejstvo. Jaz bi piko torej
> optimistično obdržal.]

Še inženirski pogled na stvari. :) Spletni naslovi imajo v splošnem obliko

način_dostopa://[uporabnik@]računalnik[:vrata]/[imenik[/imenik]/datoteka]

Uporabnik pri nekaterih načinih dostopa (npr. HTTP) ni smiseln, vrata je
treba podati samo, če se razlikujejo od privzetih za navedeni način
dostopa. Splošnost ne bo trpela prehude škode, če se omejimo na naslove
vrste

http://računalnik/
http://računalnik/imenik/
http://računalnik/imenik/datoteka

V prvem in drugem primeru pika na koncu ni škodljiva. Zakaj? V teh
primerih smo navedli samo imenik, zato nam strežnik avtomatično postreže z
datoteko index.html (ali index.htm pri Microsoftovih sistemih), če ta
obstaja, sicer pa sam ustvari kazalo in nam ga pošlje. Pika je v večini
pogosteje uporabljanih operacijskih sistemov veljavno ime datoteke in
pomeni "trenutni imenik".

Če torej postavimo za naslovom piko, še enkrat zahtevamo datoteko
index.html, čisto zares in za prmejš iz tega imenika. Kar je odveč, ni pa
narobe. Če uporabim kar primer iz izvirnega dopisa:
http://www.geocities.com/pjurgec/././././. nas pripelje na isto stran kot
naslov http://www.geocities.com/pjurgec/. Za vajo lahko vsak dodaja
vzorček ./, dokler se bodisi ne naveliča, bodisi ne preseže največje
dolžine niza, ki je v brskalniku namenjen spletnemu naslovu. :)

Za zadnji primer, http://računalnik/imenik/datoteka, žal povedano ne
velja. Navedena datoteka je dejansko ime datoteke, na primer spis.html, in
pika na koncu pomeni drugo ime datoteke.

Lep pozdrav,
Primož Peterlin

--
Primož Peterlin,   Inštitut za biofiziko, Med. fakulteta, Univerza v Ljubljani
Lipičeva 2, SI-1000 Ljubljana, Slovenija.  primoz.peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si

Dodatne informacije o seznamu SlovLit