[SLO-TIME] Stabilnost relativne frekvence

Mark Martinec Mark.Martinec at ijs.si
Fri Jun 27 02:27:17 CEST 2003

Date: Thu, 26 Jun 2003 23:15:53 +0200
From: Dejan Lesjak <dejan.lesjak at ijs.si>
To: Mark Martinec <Mark.Martinec at ijs.si>

Obe zadevi sta ze nekaj casa podprti, najbolj obsirno razlozeno v
man pageih: Broadcom ethernet: bge(4); od FreeBSD 4.5 naprej,
Rocketport serijska kartica: rp(4); driver napisan pod pogodbo s Comtrolom.
Tako da vsaj s tema dvema ne bi smelo biti problema, drugace pa si lahko
za ostali hardware ogledas Hardware notes (za 5.1 release na
http://www.freebsd.org/releases/5.1R/hardware-i386.html ),
ali pa seveda se kaj vprasas :)

	Dejan

| ... Za tinker bi rekel, da pri tocno tej konfiguraciji naj ne bi
| imel kaksnega vpliva (glede na dokumentacijo bi naj to bilo pomembno
| pri kaksnih broadcast, multicast in pasivnih peer zadevah).

Ne vem kako je sedaj s tem, ampak vsaj pri nekaterih verzijah se ni dalo
spustiti minpoll pod 'tinker minpoll' vrednost, ki je normalno 6.

| <http://delta.uni-mb.si/ntp/> ...
| Ce kaksna dobra dusa zna pojasniti, zakaj je strelovod iz zornega kota
| vseh treh vcasih (sicer v manjsini primerov) tako neverjetno hiter (nizek
| RTT), bi bil vesel razlage.

Ne znam. Pri nas najdem 0.25 ms RTT, manj pa ne - res pa nisem
gledal med najhitrejsimi masinami.

| Nekak me je razocarala omega, saj je njen graf
| iz zornega kota tartufa prevec podoben visoki daljici in premalo
| pricakovani razmazani piki. No, koncentracija pik okoli izhodisca je
| sicer precej vecja od tistih bolj dalec vstran, kar na tej sliki ni
| najbolj razvidno.

Vertikalni zmazki so posledica nihanja frekvence lokalnega oscilatorja,
Do neke mere se jih da kompenzirati s povecano pogostnostjo NTP paketkov,
a pod 16 sekund se tega ne da spustiti. Potem ti preostane le izbrati
stabilnejsi frekvencni izvor (TSC/i8254/ACPI) ali caranje s temperaturno
kompenzacijo. Gotovo pomaga tudi PPS signal, a s tem se nisem igral.

| Tudi one druge malo bolj oddaljene zgostitve pik pri
| omegi gledano iz tartufa ne znam najbolj pojasniti.

Nestabilnosti v routingu?  ARP timeouts / ARP query?
UDP redirect od routerja ko pade IP iz ARP tabele?

| Presenetljive so tudi dolocene povprecne RTT vrednosti. Ce pogledamo
| dejansko stanje, sta si omega in strelovod komunikacijsko zelo blizu,
| tartuf je za nianso dlje, peci in delta sta skupaj, vendar bolj dalec od
| ostalih. RTT na slikah pa se bolj malo ozira na to. Recimo delti je po
| slikah peci dlje od strelovoda, tartufu pa strelovod dlje od pecija, kar
| je povsem nasprotno. Potem omegi je tartuf izdatno blizje od strelovoda,
| pa bi naj bilo to kvecjemo enako, ce ne ze dlje.

RTT v LAN je predvem odvisen od hitrosti masin in njihovih
Ethernet vmesnikov.

  Mark