[SLO-TIME] Stabilnost relativne frekvence

Ales Casar casar at uni-mb.si
Tue Jun 24 19:03:30 CEST 2003

On Tue, 24 Jun 2003, Mark Martinec wrote:

> David Vrtin:
>
> Res. Pri nas pocasi prestavljamo vse streznike na FreeBSD 5.1,
> en Sparc, vec masin z Alpha procesorjem, in seveda Intele.

Hja, po tistem, kar sem prebral o NTP, bi nekak kvecjemu FreeBSD naj bil
primernejsi OS od Linuxa. Glede na to, koliko poznam Davida, bi itak
rekel, da je s svojim vprasanjem hotel nekako "ponuditi" prav FreeBSD. ;-)

No, saj bi ga tudi po mojem mnenju ne bilo slabo preizkusiti. Malo me
skrbi edino podpora za kaksen bolj nenavaden hardware. Recimo za tole (iz
dmesg na omegi):

Broadcom Gigabit Ethernet Driver bcm5700 with Broadcom NIC Extension (NICE) ver. 6.0.3 (02/25/03)
eth0: HP NC7760 Gigabit Server Adapter found at mem f6fd0000, IRQ 7, node addr 000bcd502399
eth0: Broadcom BCM5703 Integrated Copper transceiver found
eth0: Scatter-gather ON, 64-bit DMA ON, Tx Checksum ON, Rx Checksum ON
eth1: HP NC7760 Gigabit Server Adapter found at mem f6fc0000, IRQ 10, node addr 000bcd5023b3
eth1: Broadcom BCM5703 Integrated Copper transceiver found
eth1: Scatter-gather ON, 64-bit DMA ON, Tx Checksum ON, Rx Checksum ON

Rocketport device driver module, version 1.29, 20-Feb-2003
Rocketport controller #0 found at 00:38:2c00, 1 AIOP(s) (PCI Rocketport Quadcable)

Torej za HPjev (prej Compaq, ampak vedno v bistvu Broadcom) vgrajeni
Ethernet in Comtrol-ovo kartico s stirimi serijskimi porti. Lahko kdo od
tukaj prisotnih FreeBSD "pusherjev" rece kaksno dobro besedo o tem? ;)

> Mimogrede, za bliznja streznika (npr tartuf, ki je navezan na omego
> prek LAN) se najbrz splaca skrajsati interval med paketki, npr:
>
> tinker minpoll 4
> server 164.8.100.2 minpoll 4 maxpoll 4 prefer

Oni minpoll in maxpoll pri serverju sem natancno tako ze imel. Resda pa
brez prefer. Za tinker bi rekel, da pri tocno tej konfiguraciji naj ne bi
imel kaksnega vpliva (glede na dokumentacijo bi naj to bilo pomembno pri
kaksnih broadcast, multicast in pasivnih peer zadevah). No, sem zdaj dodal
se prefer in tinker, pa bomo videli, ce bo kaj boljse.

Na <http://delta.uni-mb.si/ntp/> sem dodal se nekaj slikic. Novo verzijo
one od zadnjic (ls1.png). In slike time offset-ov glede na RTT po vzoru
slik, ki jih je naredil Mark na strani <http://www.ijs.si/time/>, iz
zornega kota tartufa, omege in delte. Podatki so od vkljucno 13. junija do
vkljucno 23. junija UTC.

Ce kaksna dobra dusa zna pojasniti, zakaj je strelovod iz zornega kota
vseh treh vcasih (sicer v manjsini primerov) tako neverjetno hiter (nizek
RTT), bi bil vesel razlage. Nekak me je razocarala omega, saj je njen graf
iz zornega kota tartufa prevec podoben visoki daljici in premalo
pricakovani razmazani piki. No, koncentracija pik okoli izhodisca je
sicer precej vecja od tistih bolj dalec vstran, kar na tej sliki ni
najbolj razvidno. Tudi one druge malo bolj oddaljene zgostitve pik pri
omegi gledano iz tartufa ne znam najbolj pojasniti.

Presenetljive so tudi dolocene povprecne RTT vrednosti. Ce pogledamo
dejansko stanje, sta si omega in strelovod komunikacijsko zelo blizu,
tartuf je za nianso dlje, peci in delta sta skupaj, vendar bolj dalec od
ostalih. RTT na slikah pa se bolj malo ozira na to. Recimo delti je po
slikah peci dlje od strelovoda, tartufu pa strelovod dlje od pecija, kar
je povsem nasprotno. Potem omegi je tartuf izdatno blizje od strelovoda,
pa bi naj bilo to kvecjemo enako, ce ne ze dlje.

Lep pozdrav,
		Ales

P.S.: Ne nekatera, predvsem Davidova, vprasanja se ni sem odgovoril. Pac
      (se) nimam pametnih odgovorov nanja. Bom odgovoril, ko bom kaj vec
      vedel.

Ales Casar                |  Email:    casar at uni-mb.si
Computer Centre           |  DECnet:   RCUM::ALES
University of Maribor     |  AX.25:    S56SAC @ S50MBR.SVN.EU
SLOVENIA                  |  WWW:      http://www.el.feri.uni-mb.si/~ales/