[SLO-TIME] Primernost racunalnika za NTP streznik

Mark Martinec Mark.Martinec@ijs.si
Fri, 12 May 2000 20:48:44 +0200

| Ko smo pri nas zaceli uporabljati Alphe in sem nanje instaliral xntp, sem
| opazil precejsnjo nestabilnost ure. Ta je bila v zvezi z obremenitvijo
| masine. Recimo, da je bil racunalnik vecinoma 'idle' in je ura lepo tekla.
| Ko pa smo ga obremenili (recimo 2 uri racunanja vremena), je ura cisto
| ponorela in zacela besno zaostajati. Cez nekaj casa (po kaksni uri) se je
| xntpd ujel, stvar pa se je ponovila, ko je obremenitev racunalnika padla.
| Ocitno je ura zelo obcutljiva na temperaturo.
|
| Obnasanje sem opazil/stestiral na dveh razlicnih masinah:
> [...]

Problem nestabilnosti ure pri polno obremenjenem racunalniku
izvira v glavnem iz izpuscenih/izgubljenih urnih interruptov,
kar ima precej katastrofalne ucinke na stabilnost faze
in posledicno frekvence (in po-posledicno spet faze!).
NTP se sicer trudi na vse kriplje, a v takih pogojih
nima pravih izgledov.

Ko sem pregledoval nase in tuje NTP streznike, sem na marsikaterem
naletel na taksno obnasanje v bolj ali manj hudi obliki - taki
stratum-1 strezniki so hitro odpadli iz mojega seznama,
ko sem izbiral dobre tuje st-1 streznike za nas st-2 streznik
time.ijs.si (troy.ijs.si, ki je tudi DEC Alpha).

Na sreco nase strezniske masine ne racunajo veliko, CPU load
je od nekaj- do nekajdeset odstotkov, brez pretirane paging/swapping
aktivnosti. Vecina dela je zaganje po diskih in pogovarjanje z omrezjem
(HTTP, POP3, SMTP, Usenet news streznik - no, s tem je malo huje).
Za to vrsto obremenitve se je na sreco (za nase masine) izkazalo,
da ni problematicna glede izgubljanja urnih prekinitev.
Na troy.ijs.si je tekel javni stratum-2 streznik tudi v casu,
ko je hkrati na istem racunalniku bil glavni Web streznik (Apache)
s stranmi Mat'Kurje. Stalno sem spremljal delovanje NTP
in ni bilo problematicno, lahko celo trdim, da je bil tudi takrat
nas cas stabilnejsi od vecine ostalih slovenskih NTP st-2 streznikov.

Enega od treh nasih internih st-2 streznikov (na HP-735) pa sem
pred kratkim upokojil oz. zamenjal z neko Alpho (ceprav masina
se vedno deluje in se uporablja), ker se je izkazalo,
da so temperaturne spremembe v prostoru, v katerem se nahaja,
zelo neprijazne do tocnosti casa. Prostor je sicer klimatiziran
s sobno klima napravo, vendar ima velika okna, v katera se sonce
popoldne mocno upre, pri tem sencila skupaj s klimo ne pomagajo dovolj
in nihanja frekvence kvarcnega oscilatorja so rekordna,
njim pa sledi stalno zaostajanje in prehitevanje faze.

Nekaj na to temo sem se razpisal v novonastajajocem poglavju
'Choosing a platform for a NTP server' v http://www.ijs.si/time/ .
Obljubljenih diagramckov pa se vedno nisem pripravil :-(

Pozdrav
   Mark

--
  !!  Mark Martinec (system manager)     tel  +386 1 4773-575 !!