IJS KOLOKVIJ, Sreda, 30. 08. 2017; ob 12.15 uri; Dr. Jernej Ule

Tanja Debevec Tanja.Debevec at ijs.si
Thu Aug 24 14:39:16 CEST 2017

Spoštovani!

Vabimo vas na 24. predavanje iz sklopa "Kolokviji na IJS" v letu 2016/17, ki
bo v sredo, 30. avgusta 2017 v Veliki predavalnici Instituta >Jožef Stefan<
na Jamovi cesti 39 v Ljubljani. Napovednik predavanja najdete na naslovu
http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev, posnetke preteklih predavanj pa
na http://videolectures.net/kolokviji_ijs.

Dr. Jernej Ule

The Francis Crick Institute and UCL Institute of Neurology, London, UK

Triki, ki jih naše celice uporabljajo, da svoje gene izrazijo v možganih, in
kako na to vpliva staranje / Tricks that our cells use to express their
genes in the brain, and how aging affects this

Dr. Jernej Ule je slovenski raziskovalec, ki je do zdaj edini pridobil
dvakratno finančno podporo s strani Evropskega raziskovalnega sveta
(European Research Council, ERC). V Veliki Britaniji uspešno vodi
laboratorij na inštitutu Francis Crick ter Oddelek za molekularno
nevroznanost na Inštitutu UCL za nevrologijo. Raziskovalna skupina pod
vodstvom dr. Uleta raziskuje, kako so vzroki bolezni motoričnih nevronov
povezani s procesom staranja človeških možganov.

Dogodek organizirata Evro-sredozemska univerza (EMUNI) in Institut "Jožef
Stefan" v sklopu projekta ERC=Science2, vseevropske komunikacijske kampanje
z namenom približevanja perečih tematik v znanosti širši javnosti.

Program:

12.15   -   Pogostitev in srečanje z dr. Jernejem Uletom v Galeriji
Instituta "Jožef Stefan"

13.00   -   Predavanje in vprašanja

Predavanje bo v angleščini.

Abstract of the lecture:

Each RNA in our cells is coated by dozens, if not hundreds of RNA-binding
proteins. To understand how these proteins act in our cells, we obtain
detailed maps of their RNA binding sites. For this purpose, we developed the
nucleotide-resolution UV crosslinking and immunoprecipitation (iCLIP) and a
related method called hybrid iCLIP (hiCLIP), which identify protein-RNA and
RNA-RNA contacts. I will describe how these methods opened a new window into
the diverse mechanisms that enable cells to regulate their gene expression.

Mutations in genes encoding RNA-binding proteins can cause motor neuron
disease, an age-related neurodegenerative disease. We wish to understand how
the cause of this disease is linked to the process of aging in human brain.
For this purpose, we characterized gene expression across 10 human brain
regions from 480 individuals ranging in age from 16 to 106. We found that
the fate of each cell type and each brain region is affected by aging, but
in different ways. I will discuss the role that protein-RNA complexes play
in regulating such changes in cellular fates, and how this could be
important for motor neuron disease.

Lepo vabljeni!