[Agor] Predlog za ime zbirke

Češarek Pavel pavel.cesarek@ff.uni-lj.si
Thu, 5 Jul 2001 08:33:42 +0200

	Pozdravljeni!

	Danes zjutraj, ko sem gledal, kako prvi sončni žarki ožarjajo
slemena Velike gore, se mi je porodila ideja o predlogu za ime zbirke.
	Moj predlog je: Aurea.
	Utemeljitev. Zlato in predmeti, izdelani iz njega, so tako v antiki
kot tudi še danes imeli in imajo veliko vrednost in visoko ceno. Zlato se ni
nikoli razvrednotilo. Nikoli tudi ni bilo dostopno širokemu krogu ljudi. Če
se zlat predmet založi ali se nanj pozabi kje v kaki babičini starinski
omari, resda izgubi lesk, toda -- koliko veselja nam prinese trenutek, ko ga
najdemo in ko po skrbnem loščenju spet zažari? In nenazadnje: spomnimo se,
koliko truda, skrbi, vztrajnosti in odrekanja je bilo potrebnega ljudem, ki
so se odpravili iskat zlato, da bi obogateli, čeprav so se prenekaterikrat
izpostavljali celo življenski nevarnosti. Morda mi bo kdo očital, da so bili
to pustolovci, ki so pohlepno grabili za dobičkom. Toda: mar se tudi mi
nismo odpravili pustolovščini naproti, ko nas je življenje zaneslo v
klasičnofilološke vode, mar tudi mi nismo iskajoč grabili za smislom in
iskali zaklade ter bili kot začarani, ko smo na dlani vsi osupli zagledali
zrno zlata? To so trenutki, ki so vredni življenja!
	Že lep čas je znano, da vsaka doba (da ne rečem vsaka generacija) na
novo odkriva in po svoje "lošči" (= razlaga) antiko. (S tega vidika mi zato
tudi Gladiator ne more biti nesimpatičen.) Kakor je tudi res, da je
resničnih in predanih iskateljev tega "zlata" malo. In da ne bo to ime
svetilo le v preteklost, je lahko tudi simbol za čase, ki prihajajo v našo
deželo (če morda niso že tu): za zlate čase naše častitljive vede.

	Toliko o enem izmed predlogov za ime zbirke. Morda se bo komu ta
razlaga zdela premalo strokovna in preveč romantična, toda še vedno mi pred
očmi kipijo v nebo zlata slemena Velike gore ...

Lep pozdrav, Pavel