[Agor] (no subject)

Marko Marincic marko.marincic@guest.arnes.si
Wed, 13 Jun 2001 15:27:38 +0200

------=_NextPart_000_001B_01C0F41D.60EABF80

Najprej cestitam Matjazu Babicu za izvrstno idejo; ceprav me je ze prvi =
dan, ko je bila ustanovljena "diskusijska skupina", pozval, naj cimprej =
kaj prispevam, sem rajsi previdno pocakal, kaj bo; nekoliko sem se =
namrec bal, da se bo vse skupaj zacelo in koncalo z virtualizacijo =
nasega kabineta na FF. (bila bi potemtakem ne eden, temvec dva). Toda ze =
kmalu so sledili prvi kulinaricni vtisi z Roznika, in kot reakcija na to =
se prispevek D. Movrina, ki se ni vec omejeval na to sicer zelo pomembno =
temo.=20
Sam sem se prijavil ze v vec diskusijskih skupin, vendar sem sporocila =
spremljal le nekaj dni, potem pa sem zaradi pomanjkanja casa odnehal; se =
vedno pa se mi nabirajo na naslovu, ki sem si ga posebej za ta namen =
naredil pri www.yahoo.com (mimogrede, tam je mogoce dobiti zastonj =
e-mail naslov s 6MB prostora, torej toliko kot pri ARNESU, omogoca pa =
tudi POP3 dostop - torej s programom in ne samo prek interneta; to je =
bistvena prednost pred "hotmail" naslovi, ki jih - tudi zastonj - ponuja =
Microsoft).=20
Najbolj obiskana je skupina na naslovu =
http://staff.washington.edu/lwright/classics.html
(tudi 50 sporocil dnevno), druge so navedene na naslovu=20
http://www.phil.uni-erlangen.de/~p2latein/ressourc/ressourc.html
pod "Maillist, Newsgroups", vendar sta tako nemska (Telemaco) kot =
francoska (Agora) prakticno mrtvi - ocitno sta celo ta prostora =
premajhna.=20
Ta hip se ne bi spuscal pregloboko v debato o Gladiatorju, vendar moje =
mnenje ni tako odklonilno; seveda film ni umetnisko avtenticen v takem =
smislu kot Fellinijev Satirikon, a v nasprotju z mojimi pricakovanji ni =
pretirano okuzen z estetizacijo nasilja (prizori v areni so v primeri s =
tem, cesar smo danes vajeni, naravnost diskretni) - marsikateri =
gimnazijec se je odpravil v kino v pricakovanju ciste akcije, a je bil =
naposled delezen samih plemenitih in vzgojnih sporocil (seveda v =
sentimentalni ameriski razlicici, a vseeno). Komodus je sicer zelo sibka =
postavka, vendar je sama upodobitev cesarja le za spoznanje bolj =
senzacionalisticna kot pri kakem Svetoniju.=20
Toda ravno zato, ker film sam po sebi dovolj privlaci gimnazijsko in =
tudi mlajso publiko, nisem preprican, da ga je potrebno gledati pri =
pouku.=20

Kar zadeva grske pisave, sem preprican, da bo v letu dveh prevladal =
sistem UNICODE, ki deluje v WORD 97 oz. 2000 in vkljucuje stevilne =
slovanske in druge abecede, mdr. tudi slovenske sumnike. Po zaslugi tega =
sistema bodo kmalu tudi zahodnjaki nasa imena zapisovali pravilno. Temu =
sistemu se postopoma prilagajajo vse dosedanje grske pisave vkljucno z =
SGreek, zal pa je zaenkrat zastonj mogoce dobiti le manjse stevilo =
preizkusnih pisav. Preizkusite program Antioch =
(http://www.users.dircon.co.uk/~hancock/antioch.htm; gl. se =
http://www.uni-bonn.de/~ute404/fonts.html).=20

Valete.

------=_NextPart_000_001B_01C0F41D.60EABF80

<HTML><HEAD>
charset=3Diso-8859-2">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Najprej cestitam Matjazu Babicu za =
izvrstno idejo;=20
ceprav me je ze prvi dan, ko je bila ustanovljena "diskusijska skupina", =

pozval,&nbsp;naj cimprej kaj prispevam, sem rajsi previdno pocakal, kaj =
bo;=20
nekoliko sem se namrec bal, da se bo vse skupaj zacelo in koncalo z=20
virtualizacijo nasega kabineta na FF. (bila bi potemtakem ne eden, =
temvec dva).=20
Toda ze kmalu so sledili prvi kulinaricni vtisi z Roznika, in kot =
reakcija na to=20
se prispevek D. Movrina, ki se ni vec omejeval na to sicer zelo pomembno =
temo.=20
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Sam sem se prijavil ze v vec =
diskusijskih skupin,=20
vendar sem sporocila spremljal le nekaj dni, potem pa sem zaradi =
pomanjkanja=20
casa odnehal;&nbsp;se vedno pa se mi nabirajo na&nbsp;</FONT><FONT =
face=3DArial=20
size=3D2>naslovu, ki sem si ga posebej za ta namen naredil pri <A=20
href=3D"http://www.yahoo.com">www.yahoo.com</A>&nbsp;</FONT><FONT =
face=3DArial=20
size=3D2>(mimogrede, tam je mogoce dobiti zastonj e-mail naslov s =
</FONT><FONT=20
face=3DArial size=3D2>6MB prostora, torej toliko kot pri ARNESU, omogoca =
pa tudi=20
POP3 dostop - torej s programom in ne samo prek interneta; to je =
bistvena=20
prednost pred "hotmail" naslovi, ki jih - tudi zastonj - ponuja =
Microsoft).=20
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Najbolj obiskana je skupina na naslovu =
<A=20
href=3D"http://staff.washington.edu/lwright/classics.html">http://staff.w=
ashington.edu/lwright/classics.html</A></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>(tudi 50 sporocil dnevno), </FONT><FONT =
face=3DArial=20
size=3D2>druge so navedene na naslovu </FONT></DIV>
<DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2><A=20
href=3D"http://www.phil.uni-erlangen.de/~p2latein/ressourc/ressourc.html"=
>http://www.phil.uni-erlangen.de/~p2latein/ressourc/ressourc.html</A></FO=
NT></DIV></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>pod "Maillist, Newsgroups", vendar sta =
tako nemska=20
(Telemaco) kot francoska (Agora) prakticno mrtvi - ocitno sta celo ta =
prostora=20
premajhna. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Ta hip se ne bi spuscal pregloboko v =
debato o=20
Gladiatorju, vendar moje mnenje ni tako odklonilno; seveda film ni =
umetnisko=20
avtenticen v takem smislu kot Fellinijev Satirikon, </FONT><FONT =
face=3DArial=20
size=3D2>a v nasprotju z mojimi pricakovanji ni pretirano okuzen z =
estetizacijo=20
nasilja (prizori&nbsp;v areni so v primeri s tem, cesar smo danes =
vajeni,=20
naravnost diskretni) - marsikateri gimnazijec se je odpravil v kino v=20
pricakovanju ciste akcije, a je bil naposled&nbsp;</FONT><FONT =
face=3DArial=20
size=3D2>delezen samih plemenitih in vzgojnih sporocil (seveda =
</FONT><FONT=20
face=3DArial size=3D2>v sentimentalni&nbsp;ameriski razlicici, a =
vseeno). Komodus je=20
sicer zelo sibka postavka, vendar je sama upodobitev cesarja =
</FONT><FONT=20
face=3DArial size=3D2>le za spoznanje bolj senzacionalisticna kot pri =
kakem=20
Svetoniju. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Toda ravno zato, ker film sam po sebi =
dovolj=20
privlaci gimnazijsko in tudi mlajso publiko, nisem </FONT><FONT =
face=3DArial=20
size=3D2>preprican, da ga je potrebno gledati pri pouku. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Kar zadeva grske pisave, sem preprican, =
da bo v=20
letu dveh prevladal sistem UNICODE, ki deluje v WORD 97 oz. 2000 in =
vkljucuje=20
stevilne slovanske in druge abecede, mdr. </FONT><FONT face=3DArial =
size=3D2>tudi=20
slovenske sumnike. Po zaslugi tega sistema bodo kmalu tudi zahodnjaki =
nasa imena=20
zapisovali pravilno. </FONT><FONT face=3DArial size=3D2>Temu sistemu se =
postopoma=20
prilagajajo vse dosedanje grske pisave vkljucno z SGreek, zal pa je =
zaenkrat=20
zastonj mogoce dobiti le manjse stevilo preizkusnih pisav. Preizkusite =
program=20
Antioch (<FONT face=3DArial size=3D2><A=20
href=3D"http://www.users.dircon.co.uk/~hancock/antioch.htm">http://www.us=
ers.dircon.co.uk/~hancock/antioch.htm</A></FONT>;=20
gl. se </FONT><FONT face=3DArial size=3D2><A=20
href=3D"http://www.uni-bonn.de/~ute404/fonts.html">http://www.uni-bonn.de=
/~ute404/fonts.html</A>).=20
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Valete.</FONT></DIV></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_001B_01C0F41D.60EABF80--