[Agor] Numquamne reponam?

David Movrin david_movrin@hotmail.com
Mon, 11 Jun 2001 16:43:05 +0200

Pozdrave vsem,

najprej se spodobi odgovoriti na zastavljena vprasanja. Torej:

1) moj trenutno najljubsi grski font je SPIonic (skupaj z vec drugimi je na
voljo na naslovu http://www.enmu.edu/~rollinsh/fonts.html). Iz vec razlogov:
ker je zastonj, ker resi vecino tezav s pridihi in ker gre po estetski plati
dobro skupaj z latinicnim fontom Arial Narrow. Resitev imam za zacasno in
cakam na to, kdaj bo vse skupaj na civiliziran nacin uredil Microsoft (kot
se je ze pred casom zgodilo z npr. sumniki, dolzinami, kracinami in
podobnim).

2) Gladiatorja zal nisem videl; po jeznih opazkah nekaterih kolegov, ki so
ga, pa utemeljeno sklepam, da si cesa drugega kot oskarjev tudi ne zasluzi.
K vprasanju o tem, ali je dobro, da antika vzbuja pozornost na tak nacin, je
treba nujno pristaviti: pozornosti tukaj ne vzbuja antika, ampak
hollywoodske blagajne. Antika je tukaj bolj kot kaj drugega ancilla
oeconomiae, ce si lahko sposodim Akvinca, in ji krivde za take filme res ne
gre pripisovati.

Pac pa bi rad vrgel drugo kost: kot sem pred nedavnim slisal iz dobro
obvescenih virov (naj ne zveni prevec enkavedejevsko), si po nekaterih
slovenskih gimnazijah prav Gladiatorja ogledujejo pri pouku latinscine, za
kar grejo kaksne tri ure. Vem, da pride za motivacijo ucencev prav vsaka
mozna ukana, se pa se vedno previdno sprasujem: ali se ne bi dalo zanimanja
vzbuditi drugace, s cim bolj avtenticnim? Ali ni ze tako piclo odmerjenih ur
nekoliko skoda za reklamiranje nekaksnih ameriskih stereotipov? Vprasanje je
docela nacelno in nikakor ne leti ad personas; rad bi slisal kaksen odmev od
srednjesolskih praktikov.

3) Zanosne hvalnice hrani na brucovanju so nekoliko pretirane. Saj ne recem,
pojesti se je dalo, v kaksne kulinaricne anale se pa kuhar res ni vpisal.
Upam, da bo drugo leto res pripravil labodje piscance (ce sem prav razumel
zadnje pismo, kjer nekaj takega med vrsticami sugerira Nada Groselj).

Zdaj pa odgovor na zajedljive pripombe o domnevno mrtvorojeni listi Agor@,
ki jih zadnje dni poslusam po kuloarjih. Takole gre: saj tudi ni bilo
misljeno, da bi se z vzpostavitvijo liste po e-posti nenadoma razplamtele
viharne debate. Dragocenost taksne skupine je v tem, da lahko zdaj vsak
neobremenjeno posilja celotni srenji najrazlicnejsa obvestila - to si je
prej lahko naceloma privoscil samo predsednik DAHS, zdaj pa imajo tudi
uradno dostop do naslovov stevilni posamezniki in institucije. Kolikor
poznam filolosko druzbo, taksnih obvestil ne bo vec kot nekaj na mesec -
kaksno vabilo na predavanje, na predstavitev knjige, na muzejsko razstavo,
na literarni vecer, na ekskurzijo, na sodelovanje pri projektu ipd. Ce bo
kdaj v prihodnosti prislo do kaksne virtualne razprave, bo to vec kot
dobrodoslo, ni pa to glavni in edini namen tega medija. Sam sem celo vesel,
da so pisma razmeroma redka - z vecine debatnih skupin sem se moral doslej
odjaviti, saj so me vcasih prav zasipali z nepotrebno posto.

Se zakljucna novica, za katero sodim, da spada na tak forum. V tujejezicni
knjigarni nasproti Bavarskega dvora (na Slovenski, zraven banke in urarja)
so pred casom nabavili vrsto angleskih solskih izdaj grskih in latinskih
klasikov, ki jih izdaja Bristol Classical Press. Ker gre za zelo dobre in
bogato komentirane - ter temu primerno drage - tekste, so jih zaman drzali
na policah kaksno leto, nato pa so jih v obupu krepko znizali in jih zdaj
razprodajajo. Se vedno niso zastonj, so pa vsaj dostopni. Imajo razmeroma
velik izbor naslovov, od Homerja do Apostolskih del, od Katula do Svetonija
- kot nalasc za zasebne in solske knjiznice. Prior tempore, potior iure!

David Movrin