[SlovLit] Re: Kronika 51

Sob Mar 12 00:07:21 CET 2005

Dragi Janez, [...] za anahronizme, ki jih omenjaš, so mi že rekli, pa sem se
tolažil s
prožnostjo bralcev. Na začetku sem hotel imeti svojo rubriko Zapoznela
sporočila, vendar sem idejo opustil. Tu se zanimivo kažejo razlike med
elektronskim in papirnatim medijem in povrhu še znotraj elektronskih žanrov.
Najbrž je bila za uredniško šlamparijo tudi potuhnjena pedagogična želja, da
bi čim več slavistov pripravil do tega, da presedlajo za zaslon, potem ko
bodo na papirju dojeli, da bi bila informacija veliko bolj koristna, če bi
jo pravi čas prebrali v diskusijskem forumu. Sprva sem čas sporočil
sihroniziral in verjetno se bom moral v to smer truditi tudi v bodoče, samo
da ne bo nesporazumov in slabe volje. Ali pa dam rubriki naslov Dogodki in
spe in
dogodki pase :) --- Spročila v angleščini slovenim
zlasti takrat, ko jih je treba obenem močno skrajšati, v zadregi pa sem, ko
bi moral prevajati odzive neformalnih komentarjev v angleščini. (Mimogrede:
bi moral prevesti tudi češki članek, ki je bil nekoč citiran v Slovlitu in
Kroniki?) In kaj naj napravim, ko iz blogov in iz študentovskih forumov vdre
diskusijo internetni sleng? Če bom vse lepo počedil, bom sicer opravil
zaslužno delo za pravice slovenščine, ne bom pa pripomogel k njeni
elektronski emancipaciji in k spontanosti odzivanja, kar je bistvena
lastnost elektronskega dopisovanja. Ta medij sovraži vsakršen nadzor in
slabo vest imam že zato, ker si po starem jemljem uredniško pravico, da
včasih česa tudi ne objavim. --- Hvala za pripombe in kritiko. Malo se me bo
že prijela (za začetek sem npr. v tole pismo potaknil velike začetnice),
malo pa bom balansiral še naprej po svojem občutku, saj ne bi rad delal sile
ne jezikovnem izročilu ne [glej, upoštevam tvoj namig: novoreku], še najmanj
pa bi
si želel, da se vse te naše raznolike slovenščine spopadejo med seboj, ko pa
je za vse dovolj prostora. Glede angleščine pa: tvoja intervencija bo gotovo
vzgojno delovala na
pošiljatelje angleških okrožnic in jih naslednjič prejmem lepo prevedene.
Vidiš, kako se svet vrača v tečaje. lp, miran