Fw: [SlovLit] Re: Kronika SDS 51

Miran Hladnik, arnes miran.hladnik na guest.arnes.si
Sob Mar 12 10:00:37 CET 2005

----- Original Message -----
From: "breda pogorelec" <breda.pogorelec na guest.arnes.si>
To: "Miran Hladnik, Siol" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 12. marec 2005 7:36
Subject: Re: [SlovLit] Re: Kronika SDS 51

Spoštovani Miran, Janez Dular me je s točajem prehitel. Z gospo Jolko sva
imeli - poznava se že dolgo - lepo razpravo sami,  priskočila sem ji na
pomoč in predlagala rešitev, ki jo je zaenkrat sprejela. Prav lepa debata je
bila. Točaj v smislu, kakor ga je zapisal Dular, mi je prišel nazadnje na
misel in ji ga še nisem napisala.  Beseda se je očitno izgubila iz
pragmatičnih razlogov, somelje (sommelier ...) do slovenskega izraza vinski
(velemojster) vsebuje v svoji pomenski "hiši" ves sistem, ki ga mora tak
mojster obvladati pri svojem delu in poslanstvu. Uveljavitev točaja bi bila
mogoča preko utrditve prvega pojma. Kajti ne gre za natakarja, kakor ga
poznamo pri nas, ampak za poklic, ki je mnogo več od tega. Pri sugeriranju
poslovenjenih besed za civilizacijske tujke kaže upoštevati zapovrstje
prevzemanja, čeprav ni nikoli stoodstotno. A s tem zapovrstjem je nekaj
podobnega kot s saditvijo rastlin: pretiravanje marsikdaj prepreči, da bi se
rastlina prijela. Pa lep pozdrav. Breda Pogorelec

Dodatne informacije o seznamu SlovLit