[Solomonov Seminar] 271. Solomonov seminar

Marko Grobelnik marko.grobelnik at ijs.si
Mon Jun 15 17:25:52 CEST 2015

V četrtek 18. junija 2015 bo ob 11:30h v Oranzni predavalnici IJS 271.
Solomonov seminar. Oranzna predavalnica je v drugem nadstropju glavne
stavbe IJS. Posnetki preteklih seminarjev so na
http://videolectures.net/solomon/

Predavatelj:  Rok Piltaver, Odsek za inteligentne sisteme, IJS

Naslov: Razumljivost in uporabnost klasifikacijskih dreves

Opravil sem obsežno spletno anketo (100+ vprašanj, ~80 anketirancev) o
razumljivosti in uporabnosti klasifikacijskih dreves. Izmeril sem:
- čas potreben za odgovor na vprašanje povezano z drevesom,
- število pravilnih odgovorov ter
- subjektivno ocenjeno zahtevnost vprašanja.
Vprašanja so bila 4 tipov:
- klasificiraj primer s pomočjo drevesa,
- pojasni klasifikacijo danega primera s pomočjo drevesa,
- preveri ali se drevo sklada z domenskim znanjem in
- odkrij novo znanje, ki je vsebovano v drevesu.
Vprašanja za posamezno nalogo so se razlikovala glede na štiri parametre:
- število listov v drevesu,
- vejitev drevesa (branching factor),
- globino drevesa in
- globino na kateri se je nahajal odgovor na vprašanje.
Anketa je zasnovana tako, da sem lahko sistematično analiziral vpliv
posameznega parametra drevesa na performanse anketirancev neodvisno od
ostalih 3 parametrov, klasifikacijske domene, vrstnega reda vprašanj,
sposobnosti/izkušenosti anketirancev, stila vizualizacije idp.

Poleg tega sem pridobil tudi subjektivne ocene razumljivosti posameznega
drevesa ter mnenja o vplivu različnih načinov vizualizacije dreves na
njihovo razumljivost. Rezultat analize je boljši vpogled na vpliv
posameznih parametrov na razumljivost in uporabnost drevesa ter
emperično preverjena priporočila za gradnjo razumljivih/uporabnih
odločitvenih dreves.