[Solomonov Seminar] 145. Solomonov seminar

Marko Grobelnik marko.grobelnik at ijs.si
Sat Apr 10 15:07:22 CEST 2004

Vabim vas na 145. Solomonov seminar, ki bo v torek,
13. aprila 2004 ob 13:00 uri v Veliki predavalnici IJS.
Posnetki preteklih seminarjev so na http://solomon.ijs.si/

Na tokratnem seminarju bo Janez Brank predstavil resitvi dveh
zanimivih problemov: (1) Risanje grafov kot optimizacijski
problem (2) Pokrivanje tock s premicami.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Janez Brank, IJS:
  Dva problema: lepo risanje grafov in pokrivanje tock s premicami

Risanje grafov kot optimizacijski problem

Recimo, da bi radi graf narisali tako, da bi posameznim vozliscem
grafa priredili neke tocke v ravnini, povezave pa bi potem predstavili
z daljicami med temi tockami.  Kako izbrati koordinate tock?
Eden od nacinov je, da definiramo neko funkcijo, ki poskusa na
podlagi koordinat oceniti videz narisanega grafa, in potem izberemo
koordinate tako, da je vrednost te funkcije cim manjsa.  Predstavil bom
funkcijo, ki sta jo predlagala Davidson in Harel leta 1996 in se se kar
dobro obnese na majhnih grafih.  Onadva sta jo minimizirala s
simuliranim ohlajanjem, jaz pa sem jo poskusil malo predelati,
da je postala odvedljiva, in sem jo minimiziral z gradientnim spuscanjem.

Pokrivanje tock s premicami

Mislimo si optimizacijski problem, pri katerem je dana mnozica tock
v ravnini, mi pa bi radi izbrali neko mnozico premic, tako da bo vsaka
tocka lezala na vsaj eni od teh premic in da bo stevilo premic cim manjse.
Izkaze se, da je ta problem NP-tezak, lahko pa poskusimo s pozresnim
algoritmom priti do pribliznih (ceprav ne optimalnih) resitev.  Predstavil
bom nekaj razpostavitev tock, pri katerih se pozresni algoritem odreze
se posebej slabo.