[SlovLit] Prispevki k preučevanju slovenske skladnje -- Glagolica -- Iliada -- Odprte digitalne izdaje -- Re: Slike

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Tor Apr 4 14:08:32 CEST 2023

Od: Smolej, Mojca <Mojca.Smolej na ff.uni-lj.si>
Date: V tor., 4. apr. 2023 ob 10:46
Subject: Prispevki k preučevanju slovenske skladnje

Izšla je monografija Prispevki k preučevanju slovenske skladnje, ki je
prosto dostopna na:
https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/421 . Monografija
prinaša izsledke raziskav  s področij, na katera posega skladnja: od
fonetičnega pa vse do besedilnega. Prvi sklop se ukvarja s
skladenjskofonetičnim opisom slovenskega jezika, v drugem je variete
obravnave različnih vidikov skladenjskega pomena predvsem na ravni
pomenske podstave, tretji sklop zaobjema elemente strukturne skladnje,
četrti je v celoti posvečen poročanemu govoru,  peti obravnava trpnik,
šesti se dotika slovarskega prikaza skladenjskih variant oz. vzorcev,
sedmi sklop prinaša raziskave s področja besediloslovja in besednega
reda, zadnji in tudi najobsežnejši sklop pa obravnava slovenščino kot
drugi ali tuji jezik in se hkrati dotika kontrastivne analize
slovenščine z drugimi jeziki. Knjiga prevrednoti in nadgrajuje
temeljna spoznanja o  slovenski skladnji, zapisana ne le v Slovenski
slovnici, pač pa tudi nekaterih drugih vidnejših jezikoslovnih delih.
Ker večina prispevkov povezuje različne tematske sklope, so prispevki
razvrščeni po abecednem redu priimkov avtorjev in avtoric.

Mojca Smolej

===

https://www.korenine.si/proceedings.htm -- Zbornik 18. mednarodne
konference Korenine Slovenov in Evropejcev. Domžale: Promin, 2022. Tu
je tudi članek Glagolica in glagoljaši v slovenski Istri in na
Slovenskem.

===

https://www.airbeletrina.si/clanek/spoprijemanje-s-klasiko-3-homerjeva-iliada?mc_cid=1ef782e27a&mc_eid=6e20ed8efd
-- Noah Charney in Svetlana Slapšak: Spoprijemanje s klasiko 3 –
Homerjeva Iliada. Air Beletrina 28. 3. 2023.

===

https://open-up-dse.github.io/ -- vabilo na konferenco o odprtih
digitalnih izdajah Open Up Digital Editions, Univerza v Zürichu, 25.
in 26. januarja 2024, s pozivom za članke
(https://open-up-dse.github.io/cfp.html).

===