[SlovLit] Samo en cvet -- Podnebna fikcija -- Kosobrin

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Ned Feb 5 12:22:16 CET 2023

https://slov.si/mh/galerije/galeri477/index.html -- Samo en cvet
(fotografije) s komentarjem
(https://sl.wikiversity.org/wiki/Komentarji_k_fotografijam#Stran_477_Samo_en_cvet%2C_5._februarja_2023).
-- miran

===

https://stanford.zoom.us/j/96943452057?pwd=TDU1VFo4eDVhZDN5VjQzMU9odW5RQT09
-- predstavitev projekta o podnebni fikciji (angl. "cli-fi") v
stanfordskem Literarnem laboratoriju v ponedeljek  6. 2. 3023,
10:00-12:00 po pacifiškem času (Truth in Fiction: Scientific Facts and
Truth in Fiction). Podnebna fikcija
(https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_fiction ; slovenskega gesla na
to temo še ni) je lahko prepričljivejša od znanosti pri prepričevanju
skeptikov o nujnosti ukrepanja.

===

Od: Miran Hladnik <hladnikmiran na gmail.com>
Date: V sob., 4. feb. 2023 ob 14:24
Subject: Re: Kosobrin
To: Marko Snoj <marko.snoj na zrc-sazu.si>

Marko, živijo. […] Glede na rabo predpone koso- pri Pleteršniku
sklepam, da je Kosobrin skrivljeni/skrivenčeni/poševni/prirezani brin,
kar nekako ustreza pomanjševalnici Brincelj za škrata. [V poznejši
planinski pripovedki je Vandot Kosobrinu primerljivo osebo poimenoval
Brincelj, morda imata skupni izvor.]. Brin rečejo ponekod na
Gorenjskem vsakemu iglavcu; na tako rabo besede sem postal pozoren v
JLA, kjer so brin rekli vsakemu drevesu, ki je bilo za orientacijo.
Pleteršnik pozna Kosobrina kot kranjskogorsko zmerljivko, pač po
zgledu grdo raščenih ali pritlikavih dreves. lp, miran

---