[SlovLit] Silvo Fatur (1935--2023) -- Taboriščna poezija -- Sabotirati

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Tor Jan 17 13:14:27 CET 2023

Od: Urška <urska.perenic na gmail.com>
Date: V pon., 16. jan. 2023 ob 22:27
Subject: Silvo Fatur [https://sl.wikipedia.org/wiki/Silvo_Fatur]

Dragi Miran, sokrajanka slavista in profesorja Silva Faturja Alenka
Brožič mi je sporočila, da se je s tega sveta poslovil včeraj
zvečer... Zapisala je še,  da je danes razmišljala o njem in se
spomnila še name ... Zlasti naju je s prof. Faturjem povezoval Kette,
čeprav sem ga jaz bolj vezala na Prem, a on na rodno Zagorje na
Pivškem. Pred časom mi je poslal prvo izdajo Kettejevih Poezij s
pripisom, da bodo pri meni na varnem. Ja, zagorski zvonovi bodo tokrat
zvonili njemu v slovo.

Urška

===

https://zrcalnik.zrc-sazu.si/orfej-iz-pekla/ -- Jani Kovačič: Orfej iz
pekla in drugi pričevalci, četrtek, 26. januarja 2023 ob 20h, Atrij
ZRC SAZU, Novi trg 2, Ljubljana. Vse katastrofe, izzvane z vojnami, so
si podobne. A ko se soočimo s številkami in količino mrtvih,
razseljenih in zatiranih, osupnemo. Se nismo ničesar naučili? Je
življenje res tako malo vredno? Svetovni dan spomina na žrtve
holokavsta je vsako leto 27. januarja. Na predvečer v četrtek, 26.
januarja se jim bomo poklonili. Program bodo sestavljale pesmi in
pisma, ki jih je zbral Aleksander Kulisiewicz, napisali jetniki in
Bertolt Brecht.

===

Beseda sabotirati 'namerno in prikrito povzročati gospodarsko škodo'
ni povezana s soboto, ampak s francoskimi lesenimi coklami oz.
perzijskimi copatami
(https://fran.si/193/marko-snoj-slovenski-etimoloski-slovar/4291541/sabotrati?FilteredDictionaryIds=193&View=1&Query=saboter&referencedHeadword=sabot%c8%87r
-- M. Snoj: Slovenski etimološki slovar). Glej tudi današnjo besedo
saboteur na spletišču A.Word.A.Day
(https://wordsmith.org/words/saboteur.html).

Dodatne informacije o seznamu SlovLit