[SlovLit] Tehnologija in jezik -- Re: Beseda leta -- Cenzura romana Noč do jutra -- Amfiteater o senzorialnem gledališču

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Čet Jan 13 18:44:43 CET 2022


https://soctech.spbstu.ru/en/issue/5/ -- ruska revija Technology and
language v prostem dostopu.

===

From: "Špela Arhar Holdt" <arhar.spela na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Thu, 13 Jan 2022 17:00:43 +0100
Subject: Re: Beseda leta
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2022/007621.html)

"V Atriju ZRC smo na slovesnosti, ki se je začela točno opoldne danes,
razglasili besedo leta. To je PCT. [...] Kretnja leta, ki jo je
izbrala Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije, je PCT. Letos se
je torej prvič zgodilo, da se je izbor obeh prekrival."

Zanimivo skladje, pa tudi statistični podatki o jezikovni rabi
pokažejo enako: https://viri.cjvt.si/sledilnik/slv/words/2021/PCT. Kar
prepričljiva zmagovalka na sicer dolgem seznamu s pandemijo povezanega
besedišča.

Lp, Špela A. H.

===

https://zgodovinskicasopis.si/zc/article/view/3956/4351 -- Aleš
Gabrič: Prepoved izida romana Branka Hofmana ali šestletna noč do
poznega jutra. Zgodovinski časopis 75/3--4 (2021). 492–515.

===

From: "Slovenski gledališki inštitut" <mihael.cepeljnik na slogi.si>
Date: Thu, 13 Jan 2022 09:38:41 +0100
Subject: Vabilo. Predstavitev nove številke Revije za teorijo scenskih
umetnosti AMFITEATER (torek, 18. 1. ob 10. uri na platformi ZOOM)

Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) in Akademija za gledališče,
radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani (UL AGRFT) Vas vljudno
vabita na predstavitev nove številke Revije za teorijo scenskih
umetnosti AMFITEATER v torek, 18. januarja 2022, ob 10. uri  na
spletni platformi Zoom. Revijo bodo predstavili dr. Gašper Troha,
urednik, Barbara Pia Jenič in dr. Tomaž Toporišič, urednika tematskega
bloka v tokratni številki. Predstavitev bo potekala po spletni
platformi Zoom, na povezavi https://us06web.zoom.us/j/87374995142

Druga številka devetega letnika prinaša obsežen tematski blok o
senzorialnem gledališču, dopolnjujejo ga tri aktualne razprave o
slovenskem in mednarodnem gledališkem dogajanju ter recenzija
Rapsodije za gledališče francoskega filozofa Alaina Badiouja. Cilj
številke je predstaviti eseje uglednih znanstvenikov in umetnikov s
področij uprizoritvenih ved, antropologije, filozofije in psihologije
umetnosti ter senzorialnih gledaliških praks. Znanstveniki in umetniki
v razpravah in esejih skušajo opredeliti, kako senzorialna metoda s
poudarkom na vonju aktivira proces samopreiskovanja s pomočjo
razpiranja podob, spominov in asociacij. Kako izgrajuje specifično
samorefleksijo in samozavedanje. Kako uprizoritvene in vizualne
umetnosti uporabljajo vonjave; kakšen je prispevek senzorične
revolucije k prihodnosti umetnosti in kulture, lokalno in globalno. V
številki so zbrani prispevki, ki obravnavajo specifične uprizoritvene
prakse (Barbara Orel, Barbara Pia Jenič, Tomaž Toporišič),
uprizoritveno umetnost in uprizarjanje v senzorični kulturi (Enrique
Vargas, Igor Areh), ter se ukvarjajo s senzorialnim kot možnim orodjem
za socialno mediacijo in povezovanje različnih družbenih skupin (Caro
Verbeek, Peter de Cupere, Simon Hajdini, David Howes in Rajko Muršič).
Kot taka je stičišče različnih perspektiv, različnih pogledov, za
katere menimo, da odpirajo nove poglede na pojave vonja v vsakdanjem
življenju, teoriji in izvajalskih praksah.

Tematski blok dopolnjujejo razprava Milene Mileve Blažič o lutkovni
igri Jurček in trije razbojniki Alenke Gerlovič, Petre Pogorevc o
okoliščinah nastanka drame Inflamation du verbe vivre Wajdija Mouawada
ter pregled koncepta skupnosti v eksperimentalnih in institucionalnih
slovenskih gledališčih med letoma 1955 in 1967 izpod peresa Primoža
Jesenka. Recenzijo Rapsodije za gledališče Alaina Badiouja je
pripravila Zala Dobovšek.

Lepo vabljeni!


Dodatne informacije o seznamu SlovLit