[SlovLit] Boris Paternu (1926--2021) -- Lagerski dnevnik Francke Gortnar in dediščina Borisa Paternuja -- Minister, za kulturo odstopite

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Ned Nov 28 13:54:11 CET 2021

Od: Vesna Mikolič <Vesna.Mikolic na zrs-kp.si>
Date: V ned., 28. nov. 2021 ob 08:05
Subject: Nekaj besed ob slovesu Borisa Paternuja (re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2021/007566.html)

Od nekdaj sem bila boljša piska kot govorka. Zato sem bila presenečena
in neznansko vzradoščena, ko mi je prof. Boris Paternu na prvem ustnem
izpitu iz slovenske književnosti dejal: "Kakšen užitek je poslušati,
ko zna nekdo svoje temeljito znanje tudi tako lepo povedati!" Te
besede so me spodbujale ves čas študija in me spodbujajo še danes. Če
vem, kaj govorim, potem lahko tudi dobro govorim. Takšno samozavest mi
je s temi besedami vlil prof. Paternu, ki je bil odličen govornik,
odličen poznavalec slovenske književnosti, odličen profesor. Kot
profesorica mu poskušam biti podobna in svojim študentom vlivati
potrebno samozavest. Hvala za ta zgled, dragi prof. Paternu, hvala za
vse kasnejše kolegialno druženje, predvsem hvala za podporo pri
nastajanju koprske slovenistike in za vse, kar ste dali slovenistični
stroki. Počivajte v miru. Vsem najbližjim, predvsem soprogi, dragi
kolegici prof. Mariji Pirjevec Paternu, izrekam iskreno sožalje.

Red. prof. dr. Vesna Mikolič, znanstvena svetnica

===

https://sl.wikisource.org/wiki/Dnevnik_mojega_izgnanstva -- Dnevnik
mojega izgnanstva Francke Gortnar (v urejanju). Wikivir. Francka
Gortnar (https://sl.wikisource.org/wiki/Francka_Gortnar) je tudi ena
izmed 2437 Slovencev, ki so med drugo svetovno vojno s pesmimi blažili
svojo stisko in iskali pot iz nje. Boris Paternu je iz 12.000 zbranih
partizanskih, taboriščnih in izgnanskih pesmi izbral okoli 2300
tekstov za štiri knjige antologije z naslovom Slovensko pesništvo
upora (1987--1997). Ko smo letos začeli s pospletenjem Paternujevega
kataloga slovenske uporniške poezije, se je 17. julija odzval s
prijaznim sporočilom:

"Dragi kolega Miran Hladnik! Po zaslugi Zoltana Jana sem dobil  globok
vpogled v vašo občudovanja vredno in zame presunljivo zasnovo
"digitalizacije" slovenskega pesništva upora iz let 1941-1945
(Skrivnost kabineta 209c
[https://sl.wikiversity.org/wiki/Skrivnost_kabineta_209_b]). [...] To
so tudi stvari, ki bodo segle čez meje literarne zgodovine. V
globinsko strukturo takratnega slovenskega človeka.  Ob velikem,
zahtevnem in močno izdelanem načrtu vam iskreno čestitam. Verjamem, da
bo uresničen. Veliko moči in lep pozdrav, Boris Paternu"

Zaupanje pokojnega profesorja nas zavezuje. -- miran

===

https://slov.si/mh/galerije/galeri432/index.html -- Minister, za
kulturo odstopite (slike) s komentarjem
(https://sl.wikiversity.org/wiki/Komentarji_k_fotografijam#Stran_432_Minister%2C_za_kulturo_odstopite_28._novembra_2021).