[SlovLit] Glosofobija -- Re: 150 let od Finžgarjevega rojstva -- Re: Izbrisana Ana Frank

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Pon Feb 8 18:22:58 CET 2021

Od: Jani Kovačič <jani.kovacic na siol.net>
Date: V pon., 8. feb. 2021 ob 13:52
Subject: Re: [SlovLit] Glosofobija

Ob prvem kolesarju - tudi posnetki so s tistega dne
(https://www.youtube.com/watch?v=xYE2eTrPIeo): Molk & Profiti / Ah!
Vita Bella. Neapeljski napev priredila Lucilla Galeazzi / besedilo JK.

Otroci imajo majhne, majhne, tako majcene dlani.
Kadar prosijo jih níhče, níhče ne vidi.
Otroci imajo tako majhne, majcene dlani,
da z njimi zakrijejo le oči.
(Kaj pa mi?)

Rad imel si to življenje, ples, pijačo in vsakdan;
si odlašal vse na jutri, saj bo jutri še en dan;
si jetnik v zlati kletki, ki si si jo sam zgradil:
molk in profiti – življenje nam krojé,
molk in profiti – življenje nam zdrobe!

Če stojiš pet sežnjev daleč, le vpiješ na ljudi;
čez naočnike strahu nikdár ne vzreš, kaj se godi.
Si ne smemo seč v roke, saj so kužne nam dlani ...
Molk in profiti – življenje nam krojé,
molk in profiti – življenje nam zdrobe!

Kavč-kultura zdaj zmaguje tudi pametne ljudi,
si priklenjen na ekran, da sploh ne veš kaj se peti,
pa čeprav nekje na Zemlji bridka lakota mori ...
Molk in profiti – življenje nam krojé,
molk in profiti – življenje nam zdrobe!

Le profiti in tišina – vladajo zdaj vsepovsod.
Ejla, srečno nam življenje – si pobegnilo od tod?
Kaj bo z deco? Kaj bo s starci? Kaj bo jedel mladi rod?
Molk in profiti – življenje nam krojé,
molk in profiti – življenje nam zdrobe!

Tirli la la la ...

Čas pa teče, čas uteka, čas prehitro nam beži,
če nikogar ni ob tebi, nihče zate ne skrbi,
takrat lačne, same, bolne smrt prav zlahka usmrti.
Molk in profiti – življenje nam krojé,
molk in profiti – življenje nam zdrobe!
Ah, vita bella! Perché non torni più?
Ah, vita bella! Perché non torni più?
Ah, vita bella! Daj vrni se nazaj!
Ah, vita bella! Zakaj ne vrneš se nazaj?

===

https://val202.rtvslo.si/2021/01/kulturnice-391/ -- Veronika Gnezda:
Človek, ki je ljudi med sabo spravljal, ne ločeval: Letos mineva 150
let od rojstva Frana Saleškega Finžgarja, duhovnika in pisatelja, ki
mu je bilo najbolj pomembno, ne glede na oblast, postaviti se na stran
preprostega človeka. Val 202 8. februarja 2021. Moj del posnetka
(https://dts.podtrac.com/redirect.mp3/videoweb.rtvslo.si/ava_archive06/2021/02/08/Letosmineva150letodrojstvaFranaSaleskegaFinzgarja5084434.mp3)
je nastal na osnovi zapisa
https://sl.wikiversity.org/wiki/Ob_150-letnici_Finžgarjevega_rojstva
(re: https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2021/007247.html). --