[SlovLit] Senzorialno v gledališču -- Nemška oglasna besedila -- Interpretacija

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Čet Okt 15 16:59:44 CEST 2020


From: "Slovenski gledališki inštitut" <mihael.cepeljnik na slogi.si>
Date: Tue, 13 Oct 2020 15:36:22 +0200
Subject: Vabilo. Senzorialno v gledališču: na sledi vonjav v
vsakdanjem življenju in onkraj njega (Maribor, Vetrinjski dvor,
četrtek, 15. in petek, 16. 10. na FBS in spletu)

https://www.youtube.com/watch?v=yWdQ9QtZmwM -- spletni prenos
mednarodnega znanstveno-umetniškega simpozija v živo.

Cilj simpozija je spodbuditi raziskave in razprave o senzorialnem v
gledališki kulturi in razprostreti krila teorije in refleksije tudi na
poetike čutov kolumbijskega gledališkega režiserja Enriqueja Vargasa
in njegovih privržencev. S tem skuša razširiti dosedanja okvirjanja
senzoričnih uprizoritvenih praks in raziskati njihov transformacijski
potencial. Cilj je tudi povezati sodobno senzorialno gledališče in
kulturo z Victorjem Turnerjem in njegovim "prestopanjem praga, ki
ločuje dve ločeni področji, tisto, povezano s predritualnim ali
preliminarnim statusom subjekta, drugo pa z njegovim postritualnim ali
postliminalnim statusom".

Senzorialno gledališče se je v Sloveniji začelo leta 1996 s premiero
Oraculos Enriqueja Vargasa, svetovno znanega režiserja Teatro de los
sentidos (Gledališče čutil), ki je ta specifični sistem preko svojega
ustvarjalnega dela predstavil skupini sodelujočih slovenskih umetnikov
in kulturni sferi. V Sloveniji senzorialni jezik razvija zavod
Senzorium, v svetu obstaja več kot trideset tovrstnih raziskovalnih
skupin. Eden najvidnejših protagonistov senzoričnih oziroma
multisenzoričnih raziskav, antropolog David Howes, izpostavljeni gost
mariborskega simpozija, poudarja, da čas pravcate senzorične
revolucije šele prihaja, pri čemer presega kontekst performativnih,
jezikovnih, kulturnih, afektivnih, prostorskih, ontoloških in drugih
obratov sodobne humanistike in družboslovja.

Na dogodku pričakujemo intervencijo vabljenega umetnika in uvodnega
govorca Enriqueja Vargasa iz Barcelone, mednarodno antropološko in
kulturološko raziskovalno zasedbo: Davida Howesa iz Montreala v
Kanadi, Helmi Järviluoma-Mäkelä s Finske, Rajka Muršiča (FF UL),
raziskovalce in praktike uprizoritvenih praks: režiserko Barbaro Pio
Jenič ter Barbaro Orel in Tomaža Toporišiča (oba z UL AGRFT);
teoretične vpoglede filozofa Simona Hajdinija (FF UL) in psihologa
Igorja Areha (FVV Maribor) ter teoretično-kreativne uvide v umetnost
vonjev nizozemske kustosinje Care Verbeek in belgijskega kreativnega
raziskovalca vonjev Petra de Cupera. Prispevke nadgrajujeta
senzorialna predstava
(https://www.borstnikovo.si/spremljevalni-program/bozanska-komedija/)
in čutni sprehod po Mariboru
(https://www.borstnikovo.si/dodatni-program/obcutenje-mesta_4/).

https://www.borstnikovo.si/dodatni-program/senzorialno-v-gledaliscu-na-sledi-vonjav-v-vsakdanjem-zivljenju-in-onkraj-njega/
-- Urnik

Delovni jezik simpozija je angleščina. Vodji simpozija Tomaž
Toporišič, Rajko Muršič. Organizacijski odbor David Howes, Barbara Pia
Jenič, Mojca Jan Zoran, Rajko Muršič, Aleš Novak, Tomaž Toporišič
Koordinatorka organizacijskega odbora Barbara Pia Jenič. Organizatorji
Festival Borštnikovo srečanje, Slovenski gledališki inštitut,
Senzorium, Oddelek za dramaturgijo in uprizoritvene študije ter
raziskovalna skupina UL AGRFT UL, Oddelek za etnologijo in kulturno
antropologijo FF UL.

===

Od: Lingvistični krožek <lingvisticni.krozek na gmail.com>
Date: V tor., 13. okt. 2020 ob 23:02
Subject: LK, 19. oktober

LINGVISTIČNI KROŽEK FILOZOFSKE FAKULTETE V LJUBLJANI vabi na 1200.
sestanek v ponedeljek, 19. oktobra 2020, ob 18.00 v predavalnici 325 v
3. nadstropju Filozofske fakultete. Predavala bo doc. dr. Tanja
Škerlavaj, Oddelek za germanistiko z nederlandistiko in
skandinavistiko, FF UL. Naslov predavanja: O večpomenskosti v nemških
oglasnih besedilih - s slogovnega in multimodalnega vidika.

Kratek povzetek: Da bi v današnji »poplavi« informacij in produktov
vzbudili naslovnikovo pozornost, se tvorci oglasnih besedil
poslužujejo različnih inovativnih jezikovnih in nejezikovnih sredstev
– med drugim npr. besednih iger, ki temeljijo na večpomenskosti. Na
predavanju bo predstavljena knjiga Stilistische Funktionen von
Mehrdeutigkeit in Werbetexten (2017, Peter Lang), v kateri avtorica s
pomočjo slogovnih analiz nemških oglasnih besedil ugotavlja, kakšne
vrste večpomenskosti se pojavljajo v teh besedilih in kaj so njihove
funkcije, katere jezikovne in nejezikovne prvine v besedilu (npr.
slika, layout, tipografija, barva) vplivajo na njegovo večpomenskost
in pa kako tovrstna »nova« (t.j. v sobesedilu nastala) večpomenskost
nastane.

Glede na Odlok o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in
širjenja okužbe z virusom SARS-CoV-2 vas vljudno prosimo, da v
predavalnici zagotovite 1,5 metra varnostne razdalje ter obvezno
nosite masko v fakultetni stavbi in med predavanjem. Naš sestanek bo
(kakor doslej) v predavalnici 325, v kateri je trenutno dovoljeno
število mest 22. Vabljeni tudi študentje. -- Chikako Shigemori Bučar

===

https://sl.wikiversity.org/wiki/Kvantitativna_literarna_veda_in_interpretacija
-- M. Hladnik: Kvantitativna literarna veda in interpretacija.
Predobjava članka, komentarji dobrodošli. -- miran


Dodatne informacije o seznamu SlovLit