[SlovLit] Pomen dvojine -- Spletni bralnik IMapBook -- So imena doktorandov skrivnost?

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Sre Mar 4 17:57:29 CET 2020


Od: Lingvistični krožek <lingvisticni.krozek na gmail.com>
Date: V tor., 3. mar. 2020 ob 22:03
Subject: LK, 9. marec

LINGVISTIČNI KROŽEK FILOZOFSKE FAKULTETE V LJUBLJANI vabi na 1198.
sestanek v ponedeljek, 9. marca 2020, ob 18.00 v predavalnici 325 v 3.
nadstropju Filozofske fakultete. Predavali bodo Amanda Saksida (IRCCS
“Burlo Garofolo” in Univerza v Ljubljani), Lanko Marušič (Univerza v
Novi Gorici), Rok Žaucer (Univerza v Novi Gorici). Naslov predavanja:
Pomen slovenske dvojine z vidika usvajanja jezika.

Večinski pogled pravi, da osnovni pomen številk ni "točno n" temveč
"vsaj n"; da torej stavek kot 'Imam 4 knjige' dejansko pomeni "Imam
vsaj 4 knjige" in ne "Imam točno 4 knjige". Ker je pomen "Imam točno 4
knjige" v določenih kontekstih na voljo, se trdi, da se do njega pride
s pragmatičnim jačanjem pomena, ki ga pri številkah omogoča obstoj
višjih številk. Potrditev, da je posredi res pragmatično jačanje,
prihaja tudi iz študij usvajanja jezika. Za pragmatično jačanje je
namreč znano, da se v razvoju jezika pojavi razmeroma pozno. Ker pa
(drugače kot pri številkah) zamika pragmatičnega jačanja pomena pri
študijah usvajanja slovničnih števil v edninsko-množinskih jezikih
niso zaznali, smo poskusili ugotoviti, ali lahko enak zamik, kot je
opazen pri usvajanju pomena številk, morda opazimo tudi pri usvajanju
slovničnih števil, če jezik ob ednini in množini pozna še dvojino. V
širšem smislu pa poskušamo seveda posredno ugotoviti tudi, kakšen je
dejansko pomen dvojine oz. kako prisotnost dvojine v sistemu
slovničnih števil vpliva na pomen in celotno delovanje sistema
slovničnih števil.

Vabljeni tudi študentje. -- Chikako Shigemori Bučar

===.

Od: Simon Dobrisek <simon.dobrisek na fe.uni-lj.si>
Date: V sre., 4. mar. 2020 ob 13:19
Subject: [SDJT-L] [JOTA, 12. 03. 2020] Vabilo na predavanje o
revolucionarnem spletnem bralniku IMapBook

Spoštovani, v okviru Jezikovnotehnološkega abonmaja
(http://www.sdjt.si/wp/dogodki/jota/) Slovenskega društva za jezikovne
tehnologije ste vabljeni na marčno Joto, 12. marca 2020, ob 14. uri v
predavalnici P21 na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze
v Ljubljani. Kolega Glenn Gordon Smith z Univerze v Južni Floridi nam
bo predstavil revolucionarni spletni bralnik IMapBook, ki združuje
e-knjige z igrami na osnovi socialne interakcije in obdelave naravnega
jezika z namenom izboljšanja pismenosti otrok in njihove motivacije za
branje. Predavanje bo izvedeno v angleškem jeziku. Naslov predavanja:
Web-based eReader with games & Natural Language Processing in
Slovenian 4th grade classes

Povzetek predavanja: "IMapBook, a revolutionary web-based eReader,
combines eBook text pages with games, social interaction and Natural
Language Processing (NLP) to improve children’s literacy skills and
motivation to read. This presentation focuses on a case study of
IMapBooks with game-like interaction, discussions & NLP in Slovenian
fourth grade classrooms, funded by a Fulbright Scholar award.
IMapBook, used in six studies in five countries, is a flexible
research tool for studying interaction, reading and NLP. IMapBook is
excellent for testing NLP algorithms and generating rich graded
linguistic data, in multiple languages, for NLP development. The
IMapBook suite includes eReader, landing page, authoring system and
administrative system."

"Dr. Glenn Gordon Smith is an Associate Professor in Instructional
Technology at the University of South Florida. Dr. Smith’s research
focuses on combining web-based eBooks with computer games to promote
literacy skills, recreational reading, and content learning, such as
climate change science, through reading, social interaction &
game-play. In 2018, he received a Fulbright Scholar award to conduct
research in Slovenia. He has a US patent, numerous peer-reviewed
publications and grants, including from the National Science
Foundation. In a previous life, he worked in Hollywood, California
developing computer graphics software to create television commercials
and opening segments for television shows. Dr. Smith earned his
Bachelor’s degree in Computer Science at Arizona State University, a
Master’s Degree in Computer Science at the University of Utah (the
birthplace of computer graphics and CAD) and a Doctorate in
Educational Media & Computers at Arizona State University."

Navodila za dostop do FRI so na https://fri.uni-lj.si/sl/o-fakulteti/kako-do-nas

Lep pozdrav,
Simon Dobrišek,
Predsednik SDJT

===

Na začetni strani Filozofske fakultete v Ljubljani
(http://www.ff.uni-lj.si/) so v rubriki Zagovori našteti študenti z
aktualnimi naslovi zaključnih izdelkov, imeni mentorjev ter datumom in
krajem zagovora. Normalno, kajne. Na fakultetni strani z naslovom
Predstavitve tem doktorskih disertacij
(http://www.ff.uni-lj.si/studij/Doktorski_studij_3_stopnja/Predstavitve_tem_doktorskih_disertacij)
pa se uvaja nov red: navedeni so samo naslovi doktorskih tem in imena
mentorjev, imen doktorandov, ki morajo doktorsko dispozicijo javno (!)
predstaviti, pa tu ni, menda "zaradi varstva osebnih podatkov".  Na
neakademsko prakso skrivanja avtorskih imen, kot da bi šlo za
kriminalce s "pravico do pozabe", opozarjam tule, ker zasluži javno
grajo. -- miran


Dodatne informacije o seznamu SlovLit