[SlovLit] Avtorske pravice -- Electronic Literature and New Media Art -- Polemika o slovenščini v šolstvu in znanosti

Sre Jun 29 11:22:16 CEST 2016

Od: rozman andrej <roza na roza.si>
Datum: 28. junij 2016 11:22
Zadeva: Obvestilo za javnost

Ko sem se na dan državnosti zvečer s kolesom peljal čez Trg republike,
sem presenečen zaslišal verze svoje pesmi „Nekaj ti moram povedat“, ki
jih je recitiral Roman Končar. Vem, da je pesem izbral z dobrimi
nameni in sem bil po eni strani celo ponosen, da s svojimi besedami
pridem tudi do ljudi, ki mislijo drugače. A poleg kršenja mojih
avtorskih pravic gre tukaj še za veliko večjo težavo. Moja pesem je
bila del programa neke politične prireditve, ki so jo organizirali
ljudje, s katerih vrednotami se sam ne samo ne strinjam, ampak jim
odločno nasprotjem. Nasprotujem njihovemu prisvajanju takorekoč vseh
zaslug za samostojno državo, nasprotujem njihovemu agitiranju proti
enakopravnosti istospolnih družin, nasprotujem njihovemu militantnemu
odnosu do beguncev in islama, še najbolj pa me v grozo spravlja ideja,
ki se zadnje čase širi iz vrst največje opozicijske stranke, da bi
bilo namreč treba v Sloveniji ponovno uvest naborniški sistem. Potem
ko sta bila ukinitev samostojne vojske in forsiranje vstopa v Nato
zame prva očitna dokaza, kako malo je bilo nekaterim v resnici do
samostojne države, bi ti ljudje, ki sami sebe razglašajo za domoljube,
zdaj, ko so skozi obrambno ministrstvo pobegnile težke milijarde in so
strateške napake naših zaveznikov uničile domove in države milijonov
ljudi, v vojne, ki koristijo zgolj vojnim dobičkarjem, pošiljali celo
slovenske nabornike.

Zato obveščam javnost, da ne bi nikoli dovolil, da moja pesem kot
kulturna kulisa sodeluje na proslavi, na kateri so imeli politične
govore ljudje, ki s svojimi javnimi stališči iz slovenske družbe
izrivajo kulturo strpnosti in dialoga, slovensko državo pa rinejo proč
od njene samostojnosti v naročje tujih centrov moči.

Andrej Rozman Roza

===