[SlovLit] Iz Clevelanda

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Tor Maj 20 17:51:08 CEST 2014

From: luka zibelnik <luka_zibelnik na yahoo.com>
To: "slovlit na ijs.si" <slovlit na ijs.si>
Date: Tue, 20 May 2014 07:56:59 -0700 (PDT)
Subject: Iz Clevelanda

Letos se je na tukajšnjem lektoratu znova zgodilo kar nekaj stvari.
Spletni tečaj je uspel, po mnenju študentov in fakultete. S tem smo si
odprli novo leto (začetnikov in nadaljevalcev) in nov spletni tečaj
(tokrat 201). Ostali jeziki bodo sledili našemu modelu, kar pa ne
pomeni, da slovenščina ne bo ohranila svoje veljave. Tokrat sodelujem
z Madžari, imenovan sem bil namreč za projektnega svetovalca. Naši
severovzhodni sosedje bodo svoj tečaj odprli spomladi, da si ne
"krademo" študentov. Več o odmevih na spletni tečaj in lektorat na
šesti strani dekanovega časopisa (Jesen 2013 - Fall 2013):
http://issuu.com/class_theinnerlink/docs/innerlink_web

Na fakulteti smo znova gledali dokumentarne filme izven časa tečajev,
ki so bili odprti za javnost. Ravno tako smo si ogledali nekaj filmov
na filmskih večerih. Za slednje gre zahvala filmskemu skladu. Z
določenimi slovenskimi organizacijami se dogovarjamo tudi za poletna
predvajanja.

Udeležil sem se prve konference SABA (Slovenian-American Business
Association, http://www.sloaba.com), kjer sem bil celo izžreban za
enoletno članarino lektorata v tej organizaciji. To bo pripomoglo k
prepoznavnosti in pridobivanju novih študentov. Članarina je drugače
za lektorat kar visoka (500$), zato sem bil zelo vesel, da se je moja
vizitka prikazala kot zmagovalka :) Saba je relativno nova, ampak zelo
odmevna v ZDA. Za organizacijo le-te je odgovoren GK Jurček Žmauc, ki
je poskrbel, da je napredek v sodelovanju toliko boljši.

Našo institucijo sem v aprilu predstavljal na Midwest Slavic
konferenci (predstavljal sem svoj internetni tečaj), kjer smo
vzpostavili stike z univerzo v Indiani, ki se navdušuje nad spletnimi
možnostmi poučevanja. Ravno tako so nam ponudili sodelovanje na
pittsburški univerzi, kjer bo do le-tega bojda prišlo že v kratkem. Za
slovenščino na CSU so slišali preko GK (zopet odlični Žmauc) v
Clevelandu, sestanek pa bo verjetno že pred počitnicami. Problemi so
predvsem pri prenašanju kreditnih točk, vse ostalo naj bi potekalo
enostavno.

12. in 13. maja sem na pobudo ambasade v Washingtonu pripravil
predavanje o Nekropoli, ki se je odvilo v kongresni knjižnici. Najbolj
prestižna knjižnica v ZDA nam je sedaj izjemno naklonjena in obljublja
nadaljnje sodelovanje. Evropska čitalnica mi je celo ponudila, da pri
njih za krajši čas v prihodnje tudi raziskujem. Po krajšem predavanju
(malo več kot pol ure) smo preko Skypa poklicali tudi pisatelja in z
njim na kratko poklepetali. Kljub tehničnim težavam je pogovor
napolnil sobo z občudovanjem in mnogimi vprašanji. Za to izkušnjo sem
izjemno hvaležen tako ambasadi (še posebej gospe Zakrajšek) kot
pisatelju in gospe Rojc ter gospodu Duši. Bilo je nepozabno.

Zvečer sva z ženo Eriko pripravila preživitveni tečaj slovenskega
jezika na tamkajšnji ambasadi, ki je bil dobro obiskan. Veliko
slušateljev se je navdušilo tudi nad možnostjo spletnega poučevanja.
Tečaj je trajal dve uri, po njem pa smo v neformalnem pogovoru
poskušali uporabljati enostavno slovenščino.

13. maja zvečer sem po predvajanju filma o Borisu Pahorju skupaj z
organizatorji (slovensko ambasado v Washingtonu) odgovarjal na
vprašanja publike. Razgovor se je zelo razpotegnil in obiskovalci so
bili navdušeni nad našim 100-letnim mladeničem.

Več o dogodkih v Washingtonu na straneh 8-10:
http://washington.veleposlanistvo.si/fileadmin/user_upload/dkp_51_vwa/newsletter/2014/Newsletter_16-05-2014_final.pdf

To je zaenkrat vse, lep pozdrav iz Clevelanda.

Luka Zibelnik

Dodatne informacije o seznamu SlovLit