[SlovLit] Iz pisma diplomanta slavistike -- Elektronska leksikografija

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Tor Okt 4 07:56:13 CEST 2011

Dejstvo je, da od zagovora diplomske naloge pa vse do danes -
skupaj bo počasi 18 mesecev - ne dobim redne zaposlitve.
Kljub vloženemu trudu v iskanje na vseh frontah, ki mi sicer
zagotavlja čisto vest, je skupni izkupiček bolj ko ne, milo rečeno,
klavrn: skorajda v posmeh vsem naporom. Vedel sem, da je
težko, ampak si nisem predstavljal, da v tolikšni meri. Z
dejstvom, da sta umetnost in znanost dva obetavna odgovora
človeštva na eone časa in njihovo erozijo, je vse lepo in prav,
ampak književnost ali nesporno zanimanje zanjo sta vse prej
kot hvaležno izhodišče za iskanje zaposlitve. Predvsem poklic
slavista se je izkazal že tako ali tako za izrazito "butičnega" ali
"salonskega", trenutni recesijski časi pa so ga sploh dočakali
na nož. Kriza in nezaposlenost mladih sta širša družbena
problema, ki me zadevata neposredno. Številna vprašanja "Pa
boš našel po diplomi delo?", ki sem jih prej imel za
provincialna in neumestna, počasi dobivajo svoje mesto in
smisel. Razen občasnih prevodov in sezonskega dela čez
letošnje poletje, preprosto ni najti nič konkretnega ali rednega.
Imam privilegij ukvarjanja s pisanjem, ni pa mi dano, da bi našel delo.

Prehitevajo me "po desni" kolegi, ki so se že na študijski poti
bolj zanašali na zapiske in mreženje kot na lastno raziskovanje
in iniciativo, pa sem jih tedaj vseeno pustil precej zadaj, saj niso
imeli posebno jasnih prioritet in  marsikateri med njimi študija
sploh dokončal ni. Pogosto ravno iz strahu pred stanjem po
diplomi. [...]

Razumem, da je to še vedno nek začetek, ki je že sam po sebi
delikatno obdobje, ki pa je tokrat sovpadlo še z rdečimi indeksi
in pretresi na svetovnih borzah. Pa si kljub vsemu nisem na
jasnem, koliko običajno traja takšno stanje za "svežega"
diplomanta oz. koliko rabi povprečen slavist, da si najde redno
zaposlitev - in po kakšnem modelu? Od tod tudi vir negotovosti,
dvomov in letargije, ki počasi načenjajo konstruktivnost. Ali je
leto in pol po diplomi čas za "rdečo luč" in kako naj vem, da se
bodo stvari prej ali slej izšle? Ali je tolikšno čakanje na zaposlitev
še normalno?

"Včeraj" sem bil še vsem dober "konj, za katerim se je dvigal prah",
trenutni položaj pa je v ožji in širši družini ter pri prijateljih povzročil
marsikatero "privzdignjeno obrv". V življenju ni veliko stvari bolj
slovanskih od dejstva, da so stvari počasi in kvalitetno na poti v
maloro. In v takšnih trenutkih je izjemnega pomena, da zna človek
vsaj malo tudi uživati! :)

===