[SlovLit] Ogorčenje nad tekmovanjem iz materinščine

Miran Hladnik, Siol miran.hladnik na guest.arnes.si
Tor Feb 9 20:17:16 CET 2010


From: "Andrejka" <andrejka.susmelj na guest.arnes.si>
To: "SLOVLIT" <slovlit na ijs.si>
Sent: Tuesday, February 09, 2010 8:07 PM
Subject: Re: [SlovLit] Ogorčenje nad tekmovanjem iz materinščine

S kolego Ivančičem se glede Cankarjevega tekmovanja popolnoma strinjam. 
Sama sem pihala od jeze že po šolskem tekmovanju in poslala svetovalki 
na območno enoto Zavoda za šolstvo svoj komentar na tekmovanje, ki ga 
objavljam tudi tule:
 
"Dijaki 1. in 2. letnikov so potožili, da je bila včerajšnja naloga na 
CT (moja opomba: gre za šolsko tekmovanje 8. 12. 2009) za njihovo 
stopnjo izjemno težka. Z njimi se strinjam, saj v nižjih razredih 
gimnazije v prvi polovici šolskega leta večinoma še ne poznajo dobro 
vseh najpomembnejših pesniških tem, iz kratkih odlomkov 3 pesmi pa jih 
je bilo kar težko prepoznati, hkrati pa nimajo še dovolj 
literarnoteoretskega znanja, da bi se o tem razpisali. Sama menim, da bi 
za šolsko tekmovanje bilo več kot dovolj obravnavanje ene teme, ki bi si 
jo dijaki sami izbrali in o kateri bi se lahko dovolj poglobljeno 
razpisali. Ko so naloge oddajali, jih je večina le nemočno zmajevala z 
glavami in bojim se, da smo zato marsikaterega tekmovalca za prihodnje 
leto izgubili. Spraševali so se, kakšna šiba božja jih šele čaka na 
regijskem in državnem tekmovanju in se celo tolažili, da se ne bodo 
uvrstili naprej.
 
Želela bi, da bi dijaki ob pisanju uživali, da bi tekmovanje postalo 
vsaj tako priljubljeno in množično, kot so tekmovanja iz matematike in 
logike, kjer ima skoraj vsak dijak možnosti dokazovati svoje znanje, pa 
čeprav v šoli ni izjemen matematik.
 
Upam, da boste moje pripombe sprejeli kot dobronamerne. Nad stiskami 
svojih dijakov ne morem le zamahniti, češ saj ni tako hudo, ampak jih 
skušam razumeti in jim pomagati, če je to v moji moči."
 
Svetovalka mi je po svojih najboljših močeh prijazno odgovorila, vendar 
večji del krivde zvračala na dejstvo, da nimamo mentorji na voljo 
ustreznega izobraževanja. Sama mislim, da ni problem v tem, da 
tovrstnega izobraževanja ni, saj sem izjemne uspehe s svojimi dijaki v 
preteklosti dosegala, četudi se seminarjev za mentorje CT nisem 
udeleževala. Gre za problem, kako motivirati dijake, da bi se tekmovanja 
iz materinščine veselili in se ga čim bolj množično udeleževali - da bi 
udeležba na tekmovanju ne dokazovala le ljubezni do materinščine, ampak 
tudi čast. To bi moral biti naš skupni cilj, mar ne?

Lep pozdrav
Andrejka Šušmelj


Dodatne informacije o seznamu SlovLit