[SlovLit] Iz Zadra -- Google vs. založbe

Ned Dec 20 21:40:53 CET 2009

From: "Jan Zoltan" <zoltan.jan na siol.net>
Sent: Saturday, December 19, 2009 4:22 PM
Subject: Re: [SlovLit] Iz Zadra

Vesel sem pravkaršnjega obiska zadrskih študentov v Ljubljani, ki je bil po
mojem vedenju drugi v zgodovini zadrske slavistike. Prvega je okrog leta
1972 zelo uspešno organiziral dr. Štefan Barbarič, ki je tamkajšnji
slovenistiki dolgo let oral ledino. Slovenščina je takrat imela v Zadru
približno takšen položaj kot v Ljubljani (in drugod po jugoslovanskih
univerzah) jugoslovanska književnost, ki so jo vsi slovenisti -- drugje pa
srbokroatisti -- imeli v programu kot delni diplomski izpit. V Ljubljani je
dolgo obdobje za ta predmet skrbel prof. dr. Emil Štampar. Ko je po
doktoratu Štefan Barbarič postal tajnik Slovenske matice, ga je nekaj časa
nadomeščal prof. dr. Fran Petre z zagrebške slovenistike, nato pa sem  se
dve akademski leti trudil sam, pravzaprav poleg mene kasnejša žena Luke
Paljetka, prevajalca Prešerna in drugih pesnikov. Sam sem se kmalu naveličal
obljub in se pobral v Goriško knjižnico, škoda pa je, da je sodelovanje med
Ljubljano in Zadrom zamrlo.

Zoltan JAN

===

http://www.rtvslo.si/znanost-in-tehnologija/google-kaznovan-zaradi-digitalizacije-knjig/219558 --
Google kaznovan zaradi digitalizacije francoskih knjig. Komentar: Slovenci imamo z Googlom
samo dobre izkušnje, saj nam je zastonj digitaliziral in omogočil dostop do Vodnika, Kopitarja,
Slomška, Pleteršnika ... (http://sl.wikisource.org/wiki/Wikivir:Slovenska_leposlovna_klasika#Stara%20slovenika%20na%20http://books.google.com) ki bi nam jih založbe želele drago prodajati. Zato navijam za Google in
ne za založbe, ki so ga tožile. -- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit