[SlovLit] Živel je mož

Pet Nov 13 22:07:00 CET 2009

From: "France Malesic" <france.malesic na guest.arnes.si>
Sent: Friday, November 13, 2009 7:57 AM
Subject: Živel je mož, imel je psa ...

Zgodbo brez konca mi je leta 1950 ali leto prej večkrat ponavljala sestra.
Slišati jo je bilo bolj kot pesmico brez konca, ki jo je sestra napovedala
z Ali naj ti povem lepo pesmico? Oddeklamirala jo je z vznesenim glasom,
nato pa vedno hitreje in v eni sapi. Večinoma jo je začenjala z Antonom
Funtkom, brez posebnega naslova. Končala je običajno po tretjem ali četrtem
nizu, ali pa v smehu že prej.

Anton Funtek:

Živel je kmet,
imel je psa,
lepo ga je redil,
nekoč izmakne kos mesa,
zato ga je ubil;
za hišo tam pokoplje ga,
na grob napis mu tale da:
>Živel je kmet,
imel je psa,
lepo ga je redil .<

[...] V planinskem izročilu obstaja tudi pesmica brez konca Poslušaj me zdaj
ti, ki so jo npr. koroški planinci peli na melodijo popevke April na Portugalskem
(Zavriskaj in zapoj. Tristo planinskih. PZS, Ljubljana 1990, 81).

POSLUŠAJ ME ZDAJ TI

Poslušaj me zdaj ti,
kaj s človekom se zgodi,
če serje na ljudi