[SlovLit] O slovensko-judovskih razmerjih

Pet Avg 28 04:28:15 CEST 2009

From: "Ravel Kodric" <ravel.kodric na tin.it>
Sent: Thursday, August 27, 2009 11:47 PM
Subject: O slovensko-judovskih razmerjih

V svoji poklicni tolmaški in prevajalski praksi in pri predavanjih na
univerzi v Vidnu in v Trstu se mi je pogosto primerilo, da sem se moral
osredotočiti na razkorak v emotivni teži navideznih ustreznic: klasični
primer je slabšalni naboj slovenskega pojma "kompromis" v primerjavi z
nevtralnim ali celo žlahtnim nabojem italijanskega pojma "compromesso".
Tovrstni čustveni zamiki so nemalokrat vir zadrege. Podobno se dogaja pri
kočljivih pojmih, kot so "asimilacija" in "disimilacija", "etnično ozemlje",
"naša zemlja" in pri še usodnejših, kot sta, denimo, "holokavst" in "šoa". O
slednjih je govor tudi v priloženem nizu člankov iz Primorskega Dnevnika z
odmevi na aktualno dogajanje okrog nekdanje mrliške vežice ob judovskem
pokopališču v Rožni dolini (Nova Gorica). Dodatni komentarji in prispevki so dobrodošli.

Ravel Kodrič - Trst / Koper

http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/kodric1.doc Muzej holokavsta
http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/kodric2.doc Pot v pekel je tlakovana z dobrimi nameni
http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/kodric3.doc Kje je >naša zemlja<?