[SlovLit] Moškost -- Time -- Re: Ljubljanska bolonjska slovenistika
Miran Hladnik, Siol
miran.hladnik na guest.arnes.si
Čet Jan 22 09:28:48 CET 2009
http://www.spacesofidentity.net -- koncept moškosti v češki literaturi
19. stoletja in drugi članki v decembrski številki revije Spaces of identity.
http://corpus.byu.edu/time -- besedilni korpus revije Time od 1920 do 2000;
preverimo npr. dinamiko naše prisotnosti v ameriški zavesti v tem času.
===
From: "Melita Grajn" <melita_grajn na yahoo.com>
Sent: Wednesday, January 21, 2009 10:09 PM
Subject: Re: [SlovLit] Fw: Ljubljanska bolonjska slovenistika
Še moje skormno mnenje, ko že ravno govorite o prevelikih
odstotkih študetov ...
Ne vem, zakaj se toliko obremenjujemo s številom oz. procentom
vpisanih na fakultete. Ja, res jih je preko 66 %, ampak za to ni
"kriva" populacija, ki študira, ampak tisti, ki omogočajo takšne in
drugačne, včasih tudi umetno ustvarjene študije in ki zahtevajo,
za velikorat neprimerno delovno mesto, fakultetno izobrazbo.
Priznajmo si, da je današnji trend biti "diplomiran raznašalec pošte".
Zdi se, da skoraj vsako delovno mesto zahteva izobrazbo 7. stopnje,
čeprav gre mogoče le za prelaganje papirja in bi ga z lahkoto
opravljal nekdo z dvema stopnjama nižjo izobrazbo ob pogoju, da je
ustrezno vplejan v delo.
Dijaki bi po štirih letih izobraževanja na strokovni šoli, torej tehniki,
morali biti sposobni upravljati že precej zahtevna dela, ne pa zgolj
pometati delavnic ipd. Vse večkrat so "pridelki" srednjih šol ljudje,
ki niso v očeh delodajalcev kvalificirani za praktično nič, kako tudi
ne bi bili, ko pa so popolnoma deklasirani, delodajalci jim tako ne
ponudijo primerne službe/plače (500 eur - a s tem lahko preživlajš
družino??) in kaj je najboljša rešitev ... oditi na fakulteto, kjer tako
ni omejitve. Če so programi SŠ zastareli, se naj ustrezno prenovijo,
da bomo pridobili kvaliteten in mlad kader, ki bo znal delati (pomembno,
da bo ustrezno motiviran - torej da bo zanj ustrezno delovno mesto
in ustrezna nagrada, kar že pogojuje drzen cilj vseh - zmanjšanje
razlik). Doba prve zaposlitve večine bi se (upam) skrajšala iz 25
na 20 let (torej bi se doba odraslosti, ki pogojuje odločilno mero
odgovornosti, premaknila nazaj, kjer je stala včasih, danes je kot
vemo poskočila na čez 25 let), s čimer bi posredno dvignili tudi
državno denarno blaginjo, sicer bomo res morali uvesti šolnine,
ker verjamem, da 16-letno šolanje tako mala država težko plačuje,
vzeti pa nima od nikoder (vsaj tako trdijo vodilni). Potencialni
srednješolski izobraženci (ljudje stari 20 let) bi bili zelo učinkovit
in kvaliteten kader brez občutka manjvrednosti in neuporabnosti,
pravično in dobro plačani, ki bi skrbeli za neko zdravo ravnovesje.
O fakultetah pa - mislim, da se vse preveč pozablja, kaj je bistvo
fakultete (ne samo pri nas). Študij je strast, je globoko zanimanje,
tkanje zapletenih refleksivnih mrež o določenem problemu in tudi
spoštovanje do znanja samega. Za vsak poklic tako fakulteta ni
primerna oz. potrebna, ker zahteva popolnoma drugo stopnjo
razvoja duha in intelekta (delavec/ka, ki posreduje informacije
bodočim mladim staršem na CSD-ju, ne potrebuje nekega globokega
znanja, ki ga je pridobila s študijem, da bo znala primerno svetovati,
katere papirje je potrebno izpolniti pred rojstvom otroka, kakšne so
bonitete neporočenih parov ipd.).
Še samo beseda o šolninah - marsikdo težko preživi iz meseca
v mesec in s tem bi izgubil pravico do znanja in do poklica, raje
premislimo o drugačnih rešitvah, sem prepričana, da bi zmogli
tudi po drugi poti.
Lepo vas podzravljam!
Melita Grajn
.10.12/1908 - Release Date: 21.1.2009 21:15
Dodatne informacije o seznamu SlovLit