[SlovLit] lektoriranje zborovskih partitur

Bernarda Rovtar bernarda.rovtar na guest.arnes.si
Tor Mar 25 15:01:50 CET 2008

Dragi kolegi,
prosim za nasvet glede lektoriranja zborovskih partitur. Pri podpisovanju
besed (zlogov) pod notami se mi namreč postavlja vprašanje, kako deliti
besede tam, kjer je več možnosti. Razmišljam o naslednjem.
1. Glede na to, da je petje dejansko petje samoglasnikov in je za dobro
izvedbo potrebno "vmesne" soglasnike, fizikalno torej šume in poke,
izgovoriti kratko, intenzivno, precizno, točno, je mogoče smiselno, da se
prejšnji zlog - če le SP dopušča - konča na samoglasnik, na začetku novega
zloga pa je najprej soglasniška skupina (če je glede na prejšnjo pripombo
izgovorljiva). Ta princip predpostavlja od pevca, da besedilo pogleda
predvsem "tehnično", z mislijo na ustrezno dikcijo.
2. Glede na to, da je petje tudi podajanje in interpretiranje besednega
pomena in da pevec besedilo bolj ali manj sproti bere, opomenja in doživlja,
je mogoče bolj smiselno deljenje besed po morfemskih šivih, kjer je seveda
možno.
Sama se sicer bolj nagibam k drugi možnosti - iz pevskih izkušenj -, vendar
me zanima vaše mnenje in izkušnje. Ali pa komprosmisna možnost, po občutku?
Hvala za nasvet.
Bernarda Rovtar

Dodatne informacije o seznamu SlovLit