[SlovLit] Predavanje Helge Glušič na spletu -- Rudi Benulič -- CT

Čet Jan 17 08:19:24 CET 2008

Predavanje Helge Glušič Tri srečanja z literaturo (Filozofska fakulteta v Ljubljani
10. 12. 2007, o Cirilu Kosmaču in Vitomilu Zupanu), je z enajstimi triminutnimi
video izseki postavljeno na YouTube. Do filmčkov se doklikate tako, da v iskalno
vrstico na http://www.youtube.com/ vtipkate Helga Glušič, dosegljivi pa so tudi v
fakultetni kroniki (http://www.ff.uni-lj.si/fakulteta/aktualno/kronika/glušič/index.htm)
in iz gesla o Helgi Glušič v slovenski Wikipediji
(http://sl.wikipedia.org/wiki/Helga_Glu%C5%A1i%C4%8D). --- miran

====

From: "Boža Krakar Vogel" <boza.krakar na guest.arnes.si>
Sent: Wednesday, January 16, 2008 8:19 PM
Subject: prof. Rudi Benulič

Danes sem v Delu zasledila vest, da je v 100. letu starosti umrl prof. Rudolf Benulič.
Nekaj časa je na Šubičevi gimnaziji sredi 60. let prejšnjega stoletja poučeval tudi naš
razred. V spominu mi je ostal po tem, da smo pri njegovih urah zelo veliko literature
prebrali na glas. Prinašali smo izdaje iz zbirke Kondor, na katero smo morali biti
naročeni, in prebirali Kandida, Dekamerona, Kralja Ojdipa, Tartuffa, Matička ...
Posebno zanimvo je bilo branje dram po vlogah. Profesor je branje občasno prekinjal
in sprožil pogovor ter zraven nevsiljivo podal potrebno razlago. Tako smo doživeli in
razumeli zelo veliko literarnih besedil, ustrelili sicer veliko kozlov pri razlaganju in
branju, a tudi to smo si zapomnili, saj je bilo velikokrat zabavno. Profesor nam je na
ta način približal in priljubil zahtevno klasični literaturo, in od tedaj me spremlja
prepričanje, da ti teksti mladini ne morejo biti tako zelo nedostopni, če se jih učitelji
prav lotijo. Profesor Benulič je  tako poleg prof. Sajetove eden  mojih prvih
didaktičnih vzornikov. --- Naj bo ta zapis skromen spomin na pionirja didaktične
metode glasnega branja, ki jo je mnogo pozneje lansiral kot svetovno uspešnico
Daniel Pennac, priporočajo pa tudi številni sodobni teoretiki, ki spet odkrivajo
pomen  tega početja za doživljanje in razumevanje literature tudi na višjih stopnjah
šolanja.

====