[SlovLit] Cankarjevo

Mojca Honzak mojca.honzak na guest.arnes.si
Sre Okt 24 20:47:37 CEST 2007

Spoštovani,

čeprav se v zvezi s Cankarjevim tekmovanjem nisem mislila oglasiti,
enostavno ne morem biti več tiho.

Cankarjevo tekmovanje, kot vem, verjetno bo. In prav je tako.

Najlažje je, če se slovenisti kregamo med seboj, kako in kaj (ali celo
zakaj. Kot predsednica Slavističnega društva v Ljubljani 1994--1997 sem več
let sodelovala pri organizaciji tekmovanja tako na občinski kot republiški
ravni. Niti na misel mi ni prišlo, da bi bila za to delo plačana. Že leta
prej in do današnjih dni sem bila in ostajam popravljalka testov in spisov.
Bolj ali manj zastonjkarska. Bila sem tudi sestavljalka tekmovanja, tako
testa kot spisa. Tudi bolj ali manj zastonjkarska. Sem pa v vseh teh
primerih strokovno napredovala.

Zato upam, da se lahko oglasim v razpravi, ki se mi ne zdi vredna ne
slovenistov ne tekmovanja.

Vedno je bilo delo bolj ali manj zastonjkarsko in vedno smo se srečevali
(oz. bolj srečevale, saj je bilo kolegov malo) ene in iste osebe. Ko je koga
zamikalo pridobivanje točk, se je na novo pridružil, ko jih je nabral ali
ugotovil, koliko je dela, je tako hitro, kot se je pojavil, tudi odšel. Eni
in isti smo ostajali. Skupaj z dodatnim, odgovornim in garaškim delom. Vedno
smo govorili o tem, koliko je dela ter da ni plačano, a nikoli nam ni prišlo
na misel, da bi Cankarjevo tekmovanje enostavno ukinili. Pogosto smo vsaj v
ljubljanski regiji kritizirali slabo ali slabše pripravljeno tekmovanje,
vendar naše kritike nikoli niso bile na ravni, kot jo berem danes na
SlovLitu. Pa so bila tekmovanja, ki smo bila na meji regularnosti ali še to
ne. Tisti, ki pobliže poznamo večletno delo obeh "vpletenih", Slavističnega
društva Slovenije in Zavoda za šolstvo, lahko priznamo, da je bil denar
vedno problem, a da smo vedno našli rešitev. Dolgoletni vodja CT Vlado Pirc
je ob svojem osnovnem delu opravil ogromno dela -- pa smo se mu kaj
zahvalili? Mislite, da njegovo delo ni bilo tudi bolj ali manj
zastonjkarsko?

Lepo in prav se mi zdi, da je nekdo v situaciji, kakršna je nastala,
pripravljen prevzeti pripravo letošnjega tekmovanja za Cankarjevo priznanje
in menim, da bi bilo bistveno bolje, če smo mu/jim pripravljeni pomagati,
kot da udrihamo po njih. Denarju in ministrstvu navkljub. Zaradi koga smo
"zastonjkarji" vedno zraven? Zaradi učencev in slovenske besede. Zakaj mora
Cankarjevo tekmovanje preživeti? Zaradi učencev in slovenske besede. Ne
razumem in nočem razumeti, za kakšen boj naj bi šlo. Nekaj je, če
utemeljujemo svoje zahteve, drugo je, kako smo odgovorni svoji stroki,
učencem in nenazadnje tudi samim sebi.

V razmislek,

Mojca Honzak

Dodatne informacije o seznamu SlovLit