[SlovLit] Slovenščina: dete ljubo, dete lepo

Zoran ARNES zoran.bozic na guest.arnes.si
Sre Apr 25 23:09:36 CEST 2007

Drage kolegice in kolegi!
Ko sem na torkovi okrogli mizi izvedel, da imajo nekateri zahodnoevropski
šolski sistemi v osnovni šoli kar deset ur materinščine na teden, enako pa
je bilo menda pri nas med komunistično diktaturo takoj po bratomorni vojni,
sem bil povsem zgrožen nad zdajšnjim položajem slovenščine v naših šolah.
Nisem mogel spati, naokoli sem hodil ves bled in tresoč, moji ljubi dijaki
so bili globoko zaskrbljeni, jaz pa sem ves čas tuhtal, kaj narediti, da ne
bo ogrožena prihodnost našega milega narodiča v tej naši prelestni državici.
Današnje Delo mi je vrnilo življenjsko radost in puntarsko voljo do
življenja: spoštovani gospod Tomaž Kranjc sporoča, da so v prenovljenih
(triletnih) poklicnih programih zagotovili sijajnih 213 ur slovenščine, kar
je neprimerno več kot ušivih 180 ur, kolikor so jih predvidevala izhodišča
iz leta 2001. Hvala, hvala vsem, ki ste to pomembno povečanje zahtevali in
ob tveganju lastnega položaja in življenja izborili.
Glede na to, da sam učim meni tako ljube trgovčke še po starem,
neprenovljenem programu, ki ima v prvem in drugem letniku po štiri, v
polovici tretjega pa šest ur (to znese skupaj 385 ur slovenščine!), se
počutim zares privilegiranega. Že nekaj časa ugotavljam, da je toliko ur
slovenščine absolutno preveč, da ob mojih meni tako ljubih zvedavih,
delavnih in izjemno discipliniranih dijakih vse to vodi v strašanski dolgčas
in samouničevanje, zato ponujam preostanek 172 ur na licitaciji: kolegi
poslovni matematiki, tujejezičniki in športnovzgojniki, združite se in
oglasite se!
Pa lep pozdrav in lahko noč.
Zoran Božič

Dodatne informacije o seznamu SlovLit