Zmanjševanje ur slovenščine

Irena Blazinšek irena_blazinsek na hotmail.com
Pon Mar 5 14:13:03 CET 2007

Pozdravljeni,

vse kaže, da je debata precej aktualna, in ker je blizu mladim, se oglašam
tudi jaz. Priznam,  da nisem bogve kako seznanjena z današnjim stanjem v
šolah - kot študentka slovenistike imam slovenščine že prek glave - ampak
bom pa vseeno dodala nekaj svojih drobtinic.

Malce obotavljivo se strinjam  s trditvijo, da bi morali učne ure
slovenščine povišati - ker se še vedno precej oklepam starega reka, da pač
srednje šole, razen gimnazij, pač ne potrebujejo toliko slovenščine, ker so
pač manj ''intelektualno'' usmerjene.  Toda z vključitvijo v EU se je
razširil ne samo trg dela, temveč tudi naš jezikovni prostor.  kaj že imamo
napisano na kovancu za en evro? 'Stati inu obstati' -  ne samo kot narod,
ampak tudi kot jezikovno kulturna družba.  In da bi ''obstali'', moramo tudi
varovati, razvijati in negovati rodni jezik, v tem primeru slovenščino; kar
je dolžnost ne samo slovenistov, temveč na splošno vseh, ki govorijo
slovenski jezik, in tako tudi srednješolcev.

Sama menim, da so srednješolci najbolj občutjliva skupina, kar se tiče
učenja jezikov - na 'menuju' imamo tedensko kar tri - dva tuja in našo ljubo
slovenščino, z vsemi njeniimi ugankami in zankami.
Glede na to, da smo zdaj v EU,  se je povišalo pričakovanje znanja tujega
jezika, in povsem upravičena je bojazen, da se bi naš jezik začel počasi
odrivati v kot- vsaj v poznejših stopnjah integracije.  Že res, da
gimnazijcem vbijamo v glavo, da je materinščina alfa in omega, ker so pač
intelektualna elita srednjih šol - toda, kaj pa drugi? So nepomembni?
Nikakor ne!  Čeprav se gimnazijci smatrajo za intelektualni vrh, so še vedno
srednješolci večja skupina; in čeprav sami ne bodo nikoli  - ali pa le redki
med njimi - mozgali problemov na fakultetah - imajo mnogo večji vpliv na
jezik, kot ga imajo razni  profesorji in doktorji.  Ravno zato  se tehtnica
povečanja ur slovenščine nagiba njim v prid.

In kaj bi še lahko pridobili?  Profesorji bi imeli več časa razložiti snov,
ki so jo velikokrat prisiljeni le preleteti, pa se potem pokaže na maturi,
in tu pa tam bi se še našel kakšen košček za razpravljanje o stanju
slovenščine dandanes.  Imela sem srečo, da me je v gimnaziji učila krasna
profesorica, ki nas je vedno skušala opozarjati tudi na jezik izven
učilnice; ona je 'dežurni krivec', da me je zgrabila mrzlica za slovenščino.
  Narod obstaja le, dokler obstaja tudi njegov jezik - lepilo, ki ga drži
skupaj.

Smo pripravljeni ''zlepiti '' našo jezikovno in kulturno dediščino za
prihodnje rodove? Upam da - s čim manj glavoboli za srednješolce!

S spoštovanjem,

Irena Blazinšek